Den danske modevirksomhed er i vækst og henter nu to erfarne brancheprofiler ind for at støtte op om fremgangen. Med de nye kræfter i virksomheden opjusterer ledelsen forventningerne til 2022.
Urban Brands, der står bag mærkerne Clean Cut Copenhagen og Fat Moose, har hentet to erfarne brancheprofiler ind for at styrke organisationen og støtte op om væksten.
I rollen som ny Head of Sales har virksomheden ansat Ulrich Bækgaard, der kommer fra en lignende stilling hos Basis Apparel samt har en baggrund hos Gabba.
“Vi oplever en stor efterspørgsel på begge vores brands fra mange markeder, og med ansættelsen af Ulrich har vi store forventninger til, at han kan hjælpe os med at få taget det næste store skridt. Vores vækst er ikke kun i Skandinavien, men også i Tyskland og Benelux, hvor vi vil lægge endnu mere energi i at få endnu flere af de store retailere ombord. Både offline og online,” udtaler Christian Bisgaard, CEO og medejer af Urban Brands, i en pressemeddelelse.
Opjusterer forventningerne til 2022
I rollen som Head of E-Com & Marketing har Urban Brands hentet Paul Persson, der kommer fra en lignende stilling hos Kronstadt. Han har derudover en fortid hos to af de største svenske mediehuse, MTG og Bonnier.
“Med ansættelsen af Paul vil vi styrke vores egen online platforme, og brandingen vil blive endnu skarpere, så vores to brands med tydelighed fremstår klarere i deres DNA. Der er et kæmpe potentiale i begge brands, hvilket ses tydeligt i den vækst, vi er på,” fortæller Christian Bisgaard og afslutter:
“Med Ulrich og Paul på holdet er vi nu oppe på 10 ansatte, og med ansættelsen af de to, samt yderligere investeringer, har vi opjusteret forventningerne til 2022, hvor vi forventer at ramme en omsætning på omkring 80 mio. kroner. 2021 ender ud med en omsætning på omkring 55 mio. kroner og et overskud på den gode side af 3 mio. kroner, så alt i alt er vi supertilfredse med udviklingen.”
Foto: Paul Persson (tv), Ulrich Bækgaard (mf), Christian Bisgaard (th)