Det danske modebrand har på syv år skabt en omsætning på 100 mio. kroner ved onlinesalg af basistøj. Nu vil virksomheden bruge sin ekspertise inden for tech og e-handel til at tage markedsandele i profiltøjsbranchen.
Noget firmatøj kan sagtens ligne og have samme pasform som det modetøj, der hænger hjemme i skabet. Sådan er tanken bag Teeshoppens nye satsning på markedet for moderigtigt firmatøj. Det skriver virksomheden i en pressemeddelse.
“Vi kommer til at markedsføre os på moderigtigt firmatøj, hvor virksomheder kan få vores brand med deres logo på. Vi er stærke inden for e-handel og kan lave nogle ekstremt konkurrencedygtige priser, når der kommer volumen på. Der er kun ét led, og det er os,” fortæller Benjamin Philip, der er CEO og Founder i Teeshoppen.
Tech-virksomhed der sælger tøj
Teeshoppen, der blev stiftet i 2014, omsatte i 2021 for knap 100 millioner kroner og beskrives af indehaveren som en tech-virksomhed, der sælger tøj.
“Vi bruger tech internt for at optimere vores processer og lagerstyring, og vi bruger tech i vores markedsføring. Gør vi den samme ting manuelt mere end tre gange på en dag, skal vi automatisere. På samme måde bruger vi kunstig intelligens til at behandle data fra vores webshop for at forudse, hvilke kategorier og farver, der er på vej frem, så vi kan producere ud fra det,” forklarer Benjamin Philip.
Her markedsfører Teeshoppen sig online i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland, ligesom at virksomheden i 2022 entrerer Norge, England, Holland og åbner en international .com-side. Erhvervsløsningen med moderigtigt firmatøj lanceres i første omgang på det danske marked, hvorefter Sverige og Tyskland følger i 2023.
“Teeshoppen er baseret på godt købmandsskab, og vi har vores berettigelse, fordi vi er innovative og altid har formået at bruge teknologien. Vi tror virkelig på erhvervsmarkedet, hvor vi kan være et friskt pust med vores enkle tilgang – og så bare et godt tilbud,” slutter Benjamin Philip.
Foto: Benjamin Philip