Børnetøjsbrandet skifter ud i ledelsen og udvider ejerkredsen. En ny ledelse skal sikre brandets fortsatte vækst og udforske nye markeder uden for Danmarks grænser.
Stifter og kreativ direktør, Tana Kretzschmer, som startede Småfolk tilbage i 2005, og CEO, Mikkel Hauger, der har stået i spidsen for Småfolk siden 2008, giver stafetten videre til en ny ledelse og træder per 30. juni 2023 ud af driften af Småfolk.
Outwork ApS indtrådte i ejerkredsen i sommeren 2022 og overtager nu ledelsen af Småfolk. Marianne Nygaard Ditlefsen, der også har børnetøjsbrandet Ildhu, skal fremadrettet stå for ledelsen og udviklingen af Småfolk som ny Head of Development. Viktoria Brolund Kolbye, der har været designer for Småfolk siden 2020, overtager designledelsen fra Tana Kretzschmer og bliver ny Head of Design.
”Skiftet i ledelsen sker i en erkendelse af, at de ambitioner vi har for Småfolks fortsatte vækst, kræver et styrket setup med nye, stærke kompetencer. Vi ser et stort potentiale i Småfolk, og selvom børnetøjsmarkedet i dag er præget af større konkurrence og flere spillere, mener vi, at Småfolks farverige univers har en berettigelse i markedet,” fortæller Marianne Nygaard Ditlefsen.
Fredelig udskiftning i ledelsen
”Ledelsesskiftet i Småfolk er sket helt stille og roligt. Småfolk har været Mikkels og mit liv igennem 18 år, og det har været fantastisk. Men nu er det tid til at give stafetten videre til en ny ambitiøs ledelse og prøve kræfter med andre projekter. Vi glæder os over at Småfolk føres videre af et stærkt team og ønsker dem al mulig held og lykke,” siger Tana Kretzschmer.
Udskiftningen i Småfolks ledelse har været planlagt igennem en længere periode for at sikre, at den nye ledelse er klædt godt på til opgaven, og at Småfolks stærke DNA også fremadrettet bevares:
”Vi overtager stafetten med stor respekt for den passion og det store arbejde, Tana og Mikkel har lagt i Småfolk igennem mere end 18 år. Vi glæder os til at udvikle Småfolk som brand, så det igen kan blive ét af de førende danske børnetøjsmærker. Vi har en klar ambition om at komme tilbage i flere butikker i Danmark og internationalt igen, så forbrugeren kan se de fysiske kollektioner og mærke kvaliteten. I fremtiden forventer vi desuden en stor vækst online, og vi er især nysgerrige på det tyske og koreanske marked, som er meget glade for Småfolks farverige børnetøj,” afslutter Marianne Nygaard Ditlefsen.
Foto: Småfolk