Det nye modebrand er startet af to brancheprofiler og har fokus på kollektioner i mindre drops fremfor det klassiske kollektionssystem. Derudover skal kunderne have medbestemmelse om nye design.

Et nyt, dansk modebrand har set dagens lys. Navnet er Unfold Copenhagen, og de skaber tøj til kvinder i størrelse 40-54.

Bag brandet står blandt andet Co-Founder Britt Bennett Hansen, der tidligere har stået i spidsen for markedsføring af brands som Vero Moda, Beck Söndergaard og Masai, og Co-Founder Ulrik Dahl Nielsen, der tidligere har stået i spidsen for Esprit samt været CEO i Park Lane.

 

Ingen kollektioner og begrænset produktion

For at producere så bevidst og ansvarligt som muligt er Unfold Copenhagen ikke båret af det klassiske kollektionssystem. I stedet udgøres kollektionerne af mindre drops, hvor der er fokus på farver, print og forskellige materialer.

Kunderne kan endda være med til at bestemme det næste design. Unfold Copenhagen vil nemlig via sociale medier og webshoppen invitere kunderne med i processen om at beslutte, hvilke styles der skal produceres næste gang, så den enkeltes behov og personlige udtryk bliver mødt.

Om strategien fortæller Ulrik Dahl Nielsen i en pressemeddelelse:

”Vi har talt med eksperter og kommende kunder hele vejen, og vores strategi er lagt ud fra dette. Vi har høje ambitioner indenfor bæredygtighed, men vores primære ambition er at opfylde kundernes behov for velsiddende tøj,” siger han og fortsætter:

“Vores designfilosofi tager udgangspunkt i kunderne, og det gør vores rejse mod større bæredygtighed også. Derfor har vi valgt at producere smalt. Lige nu har vi ganske få af hver style i hver størrelse ud fra den grundlæggende overbevisning om, at vi ikke ønsker at overproducere. 25 procent af kollektionen er skabt i genanvendte materialer, enten helt eller delvist.”

 

Foto: Unfold Copenhagen