Modevirksomheden Pardon Clothing føjer nu damebrandet Elton til sin portefølje, der dermed tæller i alt otte brands.

Det er kun et halvt år siden, at den Ikastbaserede modevirksomhed Pardon Clothing opkøbte plus size-brandet Adia fra det konkursramte B&C Textiler.

Nu har Pardon Clothing endnu en gang udvidet brandporteføljen med opkøbet af det anerkendte damebrand Elton.

”Elton er et stærkt brand, som passer rigtig godt ind i vores strategi og portefølje af brands. Det dna, som Elton har, passer spot on, og vi forventer, at vi kan løfte salget markant. Elton har en stor kundegruppe i Skandinavien, men vi tror på, at der er ligger et stort potentiale i at få udbredt kendskabet til modebrandet på flere markeder,” fortæller Thorsten Andy Madsen, medejer og kommerciel direktør hos Pardon Clothing, til TØJ.

I forbindelse med opkøbet har Pardon Clothing overtaget en del af medarbejderne, som er rykket fra Eltons kontor i Herning til Ikast, hvor Pardon Clothing til dagligt holder til.

”Flere nøglemedarbejdere fra Elton er rykket med over til Pardon Clothing, men tidligere hovedaktionær og direktør Lars Utoft er efter gensidig aftale ikke rykket med. Han er glad for at have give Elton godt videre, og han har lavet et rigtig fint stykke arbejde i forbindelse med overdragelsen. Vi i fuld gang med at få flyttet Elton til vores kontor i Ikast, som vi forventer at have afsluttet senest ved årsskiftet,” forklarer Thorsten Andy Madsen.

Hos Pardon Clothing glæder de sig til at modtage Elton-kunderne og videreudvikle damebrandet:

”Vi har nu otte brands hos Pardon Clothing, hvor Adia, Aprico, Chalou og Sempre Piú er plus size-brands, Pont Neuf og Choise henvender sig mere bredt og fungerer godt som ’stand alone’-brands, mens Elinette og Elton er klassiske damebrands, som komplimenterer hinanden rigtig godt,” siger Thorsten Andy Madsen.

Med to nye brands i porteføljen i 2019 er det nærliggende at spørge, om Pardon Clothing har planer om at udvide med flere brands.

”Man skal aldrig sige aldrig. Vi kunne sagtens finde på at føje flere brands til vores portefølje, så længe at det giver værdi og skaber synergi med vores eksisterende brands,” lyder det fra Thorsten Andy Madsen.