Modemærkerne Minimum og Moves satsede i år grundet omstændighederne på events i eget showroom fremfor at være på messe. Læs her, hvordan det gik.
Minimum og Moves har under den for nyligt afholdte modeuge både gjort brug af sit fysiske showroom i København samt implementeret et digitalt showroom, der er blevet taget godt imod af både nye og eksisterende kunder. TØJ har talt med den adm. direktør, Steen Engelbrecht, om, hvordan det gik for de to modebrands under modeugen i København.
Hvordan gik jeres modeuge i eget showroom?
Modeugen gik som forventet og levede op til de forventninger, vi havde. De kunder, der havde booket tid i vores showroom, kom. Covid-19 mærkedes tydeligt, så der kom ikke nær så mange nye ansigter forbi os som på messen, men alt i alt var vi tilfredse med fremmødet i vores showroom.
Hvorfor valgte i denne sæson showroom i stedet for messe?
Der var i lang tid uvished om, hvorvidt messerne ville blive afholdt og i givet fald i hvilken form. Vi havde igangsat en række andre initiativer som svar på Covid-19-situationen og havde derfor brug for hurtigere afklaring for at prioritere vores ressourcer. På et tidspunkt kunne vi ikke vente længere og valgte at planlægge og afholde open showroom event i vores eget showroom ved Frederiksholms Kanal i København.
Kan I kort komme lidt ind på nogle af de initiativer/events, I har afholdt i forbindelse med modeugen i jeres showroom?
I samarbejde med Nu Order, verdens største platform for digital trade, har vi udviklet et virtuelt showroom. Her kan vores kunder blive ekspederet i et inspirerende, intelligent og struktureret brandmiljø, uanset om man er sammen eller sammen hver for sig. Den digitale platform blev lanceret kort før modeugen og er blev taget særligt godt i mod af både nuværende og nye kunder både i Danmark og internationalt.
Hvilke tanker har I gjort jer om næste sæson? Skal I på messe igen, eller vil I fortsætte i showroom?
Det bliver spændende at følge udviklingen. Der er mange, der lige nu promoverer digitale messer som et alternativ til de mere analoge messer, vi har været vant til. Vi forventer ikke, at det ender med et ”enten eller”, men en kombination. Det digitale vinder frem, og hos Minimum omfavner vi det fuldt og helt, men mødet imellem mennesker bliver aldrig overflødigt – hverken i forhold til messer, salgsmøder med forhandlerne eller butiksoplevelser.
Foto: Minimum