Børnetøjsvirksomheden The New udvider med endnu et brand og overtager brandet Costbart.
Den danske børnetøjsvirksomhed The New har i længere tid været på udkig efter brands, der kunne passe ind i virksomheden. Nu er ønsket gået i opfyldelse, og virksomheden har opkøbt tweensmærket Costbart. Ejeren af The New, Chris Petersen, ser et stort potentiale i overtagelsen:
”Vi har gennem længere tid været på udkig efter brands, der kunne passe ind i vores virksomhed. Så da muligheden opstod for at vi kunne overtage Cost:bart, slog vi til. Costbart har fat i en spændende målgruppe, og med overtaget håber vi at kunne udvide brandets potentiale og styrke både Costbart og The New i det lange løb,” siger Chris Petersen i en pressemeddelelse.
Udadtil vil der ikke være nogle synlige ændringer hos Costbart. Brandet vil fortsat have samme navn og dna, dog med The New-folk bag kulissen fremover.
Både The New og Costbart vil introducere deres Autumn 19-kollektioner på CIFF Youth i Bella Center fra den 30. januar til den 1. februar 2019.