Den danske børnetøjsvirksomhed har de seneste år lavet adskillige opkøb. Nu tilføjer de endnu et i rækken, som skal være med til at sikre fremtidigt vækst med fokus på Asien. 

The New Aps har siden etableringen i 2016 løbende udvidet virksomheden med adskillelige brands og har indtil i dag bestået af The New, Costbart, Mikk-line og Soft Gallery.

Virksomheden har tidligere udtalt til TØJ, at det var tid til at trække vejret ovenpå store opkøb. Og nu har de samlet nok energi til endnu et opkøb.

 

Velkommen til Wawa

The New har nemlig købt det økologiske børnetøjsmærke Wawa, der blev grundlagt i København i 2017 af Johanna Topooco.

“Wawa er klar til et nyt ejerskab, der skal skalere vores kreative ideer. Wawa har været en kæmpe del af mit liv i de sidste fem år, og jeg føler mig privilegeret over at have modtaget så meget støtte til at forme mærket – som på mange måder er mit tredje barn. Jeg er overbevist om, at vores enkelte, men farverige stil, nu skal nå ud til endnu flere børn. Jeg ser derfor frem til at arbejde med Chris Lützen Petersen og hans team. Jeg længes efter at bruge meget mere tid på at udvikle vores bæredygtige designs,” udtaler Johanna Topooco i en pressemeddelelse.

Om opkøbet siger adm. direktør i The New, Chris Lützen Petersen:

”Jeg var draget af Wawas DNA fra første gang, jeg så deres design. At møde Johanna og Stine og deres ambitioner inden for bæredygtighed fik mig ikke til at tro mindre på mærket. Vi mener, at Wawa kan tilføre vores virksomhed både viden og inspiration. Med dette opkøb gør vi det klart, at vi på trods af de svære tider, tror på en positiv fremtid med fokus på vækst i Asien.”

Johanna Topooco vil fortsat stå i spidsen for Wawa som Creative Director sammen med Art Director Stine Erlang Sloth.

Indtil videre ser det ud til, at The News opkøbsrejse i den grad kan betale sig. Da virksomheden offentliggjorde sit 2020-regnskab, var bruttofortjenesten på mere end det dobbelte sammenlignet med året før – blandt andet på grund af opkøb.

 

Foto: Helena Schütz