Boozt øger indsatsen for at fremme ansvarlig forbrugeradfærd ved at lancere en Made With Care-sektion på hjemmesiden. Samtidig håndhæver Boozt strengere bæredygtighedskriterier for mode- og skønhedsprodukter.
Det nordiske online-stormagasin Boozt har netop lanceret en Made With Care-sektion på hjemmesiden for at hjælpe kunder med at shoppe ansvarligt. Det nye tiltag skal give gennemsigtighed og indeholder information om indsatsen fra brands på bæredygtighedsområdet, såvel som produkters påvirkning på miljømæssige og sociale områder. Den nye Made With Care-sektion har mere end 28.000 mode- og skønhedsprodukter, der lever op til Boozts bæredygtighedskriterier.
”Med den nye Made With Care-oplevelse er ønsket at hjælpe vores kunder med at navigere det komplekse emne, som bæredygtighed er. Vi har haft et tæt samarbejde med vores brands for at sikre pålidelig information om bæredygtighed og et kurateret sortiment af produkter, der lever op til vores bæredygtighedskriterier. På den måde kan kunder føle sig ordentligt oplyst og inspireret til at købe ud fra deres værdisæt,” siger Gloria Tramontana, Sustainability Manager hos Boozt, i en pressemeddelelse.
De nye tiltag er første skridt hen mod at integrere gennemsigtelighed igennem hele kundeoplevelsen. Næste år vil Boozt i samarbejde med SAC (Sustainable Apparel Coalition) og Higg Index lancere pilotmodulet Higg Index Transparency Program på Boozt.com. Programmet afdækker data på produkters miljømæssige påvirkning, begyndende med dets materielle indhold.
Made With Care
Den nye Made With Care-oplevelse skal give kunderne mulighed for at opdage flere bæredygtige mode- og skønhedsprodukter baseret på data fra brands. Produkterne er kategoriseret med ikoner om påvirkningsområder: økologisk, genanvendt, ikke testet på dyr, vegansk, sporbarhed, certificeret.
Boozt vil også benytte Made With Care-oplevelsen til at give kunderne et informativt rum, hvor de kan dykke ned i det komplekse emne, som bæredygtighed er. Det inkluderer information om brand-partneres fremskridt på bæredygtighedsområdet, bedste praksis i modeindustrien og en indsigt i Boozts Care-For bæredygtighedsstrategi, der blev lanceret i 2020.
Strammere bæredygtighedskriterier
Derudover har Boozt opdateret omfanget af sine bæredygtighedskriterier. Begyndende fra 2022 skal mode- og skønhedsprodukter leve op til krav på tre påvirkningsområder. Brands er blevet bedt om at skaffe præcis og pålidelig data om deres forsyningskæde, som vurderes af Boozt for at sikre, at det lever op til de specifikke krav.
Modebrands vurderes ud fra miljømæssige, sociale og kemiske krav.
Skønhedsbrands vurderes ud fra ingredienser, emballage og sociale krav.
Foto: Boozt