5 minutter med

Signal

Skrevet af Pernille Maibom Christensen

Morten Kragelund

Brand Director hos Signal

Hvorfor har I valgt at have showroom i Bella Center?

Vi har showrooms tre steder i Danmark: på vores hovedkontor i Kvistgård nord for København, i Viborg og i Bella Center. Det har vi valgt, fordi vi ønsker at være så tilgængelige for vores samarbejdspartnere som muligt. Vi har haft showroom i Bella Center siden 2013, men har også udstillet på CIFF-messen siden 1980’erne. Der er en god tradition i Danmark og resten af Norden for at tage på CIFF – ikke kun for at søge inspiration, men lige så meget for at kunne disponere ordrer. Vi kan gennem messen møde en stor mængde kunder på ganske kort tid, da vi traditionelt kan have sælgere fra hele verden i gang på samme tid.

Hvordan forbereder I jer til modeugen denne sæson?

Vi forbereder os, som vi plejer. Vi vil stadig have mange kunder fysisk i vores showroom i perioden, hvor den ’normale’ modeuge ville foregå. Vi tager alle de forholdsregler, vi kan, i forhold til Covid-19-situationen. Vi sørger for at følge alle retningslinjer, og at disse bliver fulgt til punkt og prikke. Desuden har vi en konstruktiv dialog med vores samarbejdspartnere, og alle har forståelse for, at det bliver lidt anderledes denne gang. For de kunder, der ikke kan eller har lyst til at møde op, tilbyder vi at afholde et digitalt disponeringsmøde.

Hvilken betydning har det for jer, at modemesserne ikke kan afvikles?

Det er ærgerligt, at modeugen ikke kan afholdes på traditionel vis. Vi har altid haft stor glæde af CIFF-messen med mange kunder fra hele Norden, der har disponeret varer på messedagene. Ikke desto mindre har vi længe været forberedt på, at dette scenarie kunne udspille sig. Derfor har vi sideløbende haft en åben og ærlig dialog med vores kunder om de udfordringer, der kan opstå i disse tider.

Hvilke nyheder vil I gerne fremhæve i denne sæson?

I vores 2021-efterårskollektion har vi grebet outdoor-trenden, som ligger naturligt i vores dna. Men vi har ‘kantet’ vores tech-produkter, som eksempelvis overtøj og bukser, så de appellerer til endnu flere mænd end kun ’outdoor-typen’. En anden trend, som også ligger dybt i vores dna, og som går igen i vores efterårskollektion, er den ternede flannelsskjorte. Den har fået lidt flere lommer og fungerer således mere som en let jakke eller overskjorte. Det er spændende at gå tilbage i arkivet efter de gode tern og opdatere dem til et mere nutidigt look. Sweat er desuden en produktgruppe, vi har udvidet kraftigt denne sæson.

I vores 2021-efterårskollektion har vi grebet outdoor-trenden, som ligger naturligt i vores dna. Men vi har 'kantet' vores tech-produkter, som eksempelvis overtøj og bukser,  de appellerer til endnu flere mænd end kun ’outdoor-typen’.