A-View
A-View
To år i branchen – og succesen vokser
Skrevet af Pernille Maibom Christensen
Indsalget af ekspresbrandets Spring 21-kollektion er netop afsluttet, og i februar starter indsalget af Pre Summer 21. Flere nye store kunder er tilføjet i artoteket, og stifter Jakob Bording Andersen ser frem til, hvor det fører modebrandet hen.
Efter mere end et årti som partner i modevirksomheden Minimum og som stifter af modebrandet Moves var det tid for modeprofilen Jakob Bording Andersen at gå nye veje. 12 års karrierehistorie var afsluttet, men der gik ikke længe før et nyt eventyr i modebranchen stod for døren. Denne gang som selvstændig. Spidskompetencen har hele karrieren været ekspreskollektioner, og det er netop det, Jakob Bording Andersen trækker på hos modebrandet A-View.
”Jeg stiftede A-View, fordi jeg havde en drøm om at skabe mit eget, og fordi jeg så et stort potentiale i et feminint ekspresbrand, der følger tidens trends, har en høj detaljegrad og sælges til en overkommelig pris,” fortæller Jakob Bording Andersen.
”Jeg stiftede A-View, fordi jeg havde en drøm om at skabe mit eget, og fordi jeg så et stort potentiale i et feminint ekspresbrand, der følger tidens trends, har en høj detaljegrad og sælges til en overkommelig pris”
— Jakob Bording Andersen, A-View

Et ekspresbrand og dets berettigelse
Som ekspresbrand leverer A-View otte kollektioner om året. Om hvorfor et ekspresbrand også har sin berettigelse i dag, hvor ønsket om en grønnere modebranche står øverst på agendaen, svarer Jakob Bording Andersen:
”Vi leverer varer indenfor en overskuelig tidshorisont, så kunderne kan reagere på de behov, de har i butikken her og nu. Kunden skal ikke købe ind seks eller tolv måneder før, tøjet er produceret, og hvor trends hurtigt kan være forsvundet igen. Derudover handler det om at hjælpe vores kunder til at købe klogere ind. Vi tvinger dem ikke til at bestille en bestemt mængde af varer hjem eller købe et specifikt udvalg. Derimod kan de købe lige præcis det udvalg, der passer ind i deres butik og målgruppe, så de ikke ender med en masse styles, de ikke kan få solgt.”
Idet A-View er et ekspresbrand, er det Pre Summer 21-kollektionen, som skal sælges ind i februar måned. Kollektionen bærer præg af modebrandets feminine dna med blandt andet kjoler og skjorter i en bred farvepalette. Men da et ekspresbrand også er kendetegnet ved at gribe tidens hurtige trends, vil kollektionen også indeholde flere casual-styles som veste, strik og sweatsæt, fortæller Jakob Bording Andersen. Derudover lancerer modebrandet sin første long term-kollektion, der har levering til august, som indeholder både jakker og strik. Denne sælges også ind sammen med Pre Summer 21-kollektionen.
Indtager det tyske marked med ny samarbejdspartner
Med kun knap to år på bagen er A-View kommet flyvende fra start, og succesen blev cementeret ved det netop afsluttede indsalg af Spring 21-kollektionen.
”Vi har fået flere nye kunder under vores Spring 21-indsalg i december 2020. Vi har blandt andet indgået et samarbejde med e-commerce-virksomheden Gojungo, der fungerer som bindeled mellem brand og onlinemarkedspladser som Zalando, Amazon, About You og Otto,” fortæller Jakob Bording Andersen, der begrunder samarbejdet:
”Det kan være svært for os som relativt nyt modebrand at komme ud på de store webshops, så vi ser frem til samarbejdet med Gojungo og glæder os til at se, hvordan det kommer til at gå.”
A-View har udover de store tyske markedspladser omkring 300 forhandlere fordelt i Danmark, Norge, Sverige, Holland, Belgien og Irland, hvor modebrandet også er en del af et salgsagentur. Lige nu skal der ikke udvides til flere lande, lyder det stålsat.
”Vi har masser at se til lige nu. Den næste tid skal bruges på at finde ordentligt fodfæste på det tyske marked, ligesom vi skal pleje og servicere vores eksisterende kunder. Derfor skal vi heller ikke udvide til flere lande – lige nu. Det er klart, at ambitionen er, at A-View skal blive tilgængelig for endnu flere med tiden,” afslutter Jakob Bording Andersen.