En digital

modeuge

modeuge

Covid-19 præger fortsat modebranchen, men det forhindrer ikke Copenhagen Fashion Week og de to modemesser i København i at afvikle deres aktiviteter. Denne gang foregår det dog udelukkende digitalt.

Skrevet af Pernille Maibom Christensen

Grundet Covid-19-restriktioner er det hverken muligt at afvikle en fysisk udgave af Copenhagen Fashion Week eller fysiske modemesser i København i begyndelsen af februar 2021. I stedet tilbyder alle parter, at brands, presse og indkøbere kan deltage i modeugen gennem digitale løsninger.”Copenhagen Fashion Weeks showkalender og foredragsprogram gennemføres virtuelt via vores digitale univers på copenhagenfashionweek.com.
Selv om det selvfølgelig er meget ærgerligt, er det utvivlsomt den rigtige ting at gøre. I stedet ser vi frem til at kunne mødes fysisk igen til modeugen i august 2021,” lød det fra administrerende direktør hos Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thors­mark, i en pressemeddelelse i forbindelse med offentliggørelsen af den digitale modeuge.
At Copenhagen Fashion Week afvikles digitalt fra den 2. til den 4. februar 2021 hverken skræmmer eller bekymrer de brands, der er en del af showkalenderen. Wood Wood er et af de brands, der er vendt tilbage på showkalenderen, og her glæder man sig til den digitale fremvisning.
”Det, at Copenhagen Fashion Week udelukkende er digital, er noget, vi har været forberedt på gennem hele processen, og det er et element, vi har set frem til,” siger Digital PR og Showroom Manager hos Wood Wood, Mikkel Kristensen.

Også hos Rabens Saloner og Soulland er man begejstrede for det digitale format, der giver nogle andre muligheder end det fysiske show.

Læs mere om, hvad de to brands siger til, at Copenhagen Fashion Week denne sæson udelukkende afvikles digitalt på de følgende sider.

Udover præsentationer, shows og talks vil vinderen af den nye bæredygtighedspris Zalando Sustainability Award også blive offentliggjort live via Copenhagen Fashion Weeks hjemmeside.

Fakta

Modemesserne CIFF og Revolver har denne sæson også opgraderet deres digitale tilbud, som er tilgængelige for både brands og indkøbere. CIFF Showrooms holder åbent for de kunder, der på forhånd har booket en aftale.
CIFF Digital lanceres den 1. februar 2021, mens det på Revolvers hjemmeside fremgår, at deres digitale løsning er tilgængelig fra den 3. februar 2021.

02.02.2103.02.2104.02.21
CEO Opening Address
09.30 – 09.45
Samsøe Samsøe
10.00 – 10.30
Anne Vest
10.00 – 10.30
Schnayderman’s
10.00 – 10.30
Stine Goya
11.00 – 11.30
Rabens Saloner
11.00 – 11.30
Skall Studio
11.00 – 11.30
By Malene Birger
13.00 – 13.30
Soulland
12.00 – 12.30
Day Birger et Mikkelsen
12.00 – 12.30
House of Dagmar
14.00 – 14.30
Mark Kenly Domino Tan
13.00 – 13.30
Gestuz
13.00 – 13.30
Remain
15.00 – 15.30
Marimekko
14.00 – 14.30
7 Days Active
15.00 – 15.30
Lovechild 1979
16.00 – 16.30
Stand Studio
15.00 – 15.30
Malaikaraiss
16.00 – 16.30
Rains
17.00 – 17.30
Holzweiler
16.00 – 16.30
Nynne
17.00 – 17.30
Munthe
18.00 – 18.30
Ganni
17.00 – 17.30
Designers’ Nest
18.00 – 18.30
Wood Wood
19.00 – 19.30
Rodebjer
18.00 – 18.30
Rixo
19.00 – 19.30
Baum und Pferdgarten
20.00 – 20.30
Rotate
19.00 – 19.30
Soeren Le Schmidt
20.00 – 20.30
Henrik Vibskov
20.00 – 20.30
Læs mere her