Site icon Branchebladet TØJ

Messeoptakt: Revolver samler skandinavisk mode under ét tag

Flere og flere rejser til København for at se og købe skandinavisk mode samt opleve byen og den skandinaviske kultur og livsstil. Christian Maibom, stifter og kreativ direktør for Revolver, fortæller om effekten af den stigende interesse og om messens skærpede fokus på skandinavisk mode.

På Revolver er alle de nye og tilbagevendende modebrands på messen rodfæstet i kulturen fra den nordiske region med en stærk og relevant international tilgang – og AW 19/20-sæsonen er ingen undtagelse, fortæller Christian Maibom, stifter og kreativ direktør for Revolver:

”Der er stor fokus på Skandinavien i disse år, ikke bare på skandinavisk mode, men også mad, kunst, kultur og vores måde at leve på. Skandinavien fremstår meget interessant for omverdenen, og det skal vi udnytte. Det handler om at bruge de skandinaviske kunstnere og designere – og så handler det selvfølgelig også om at mikse dem ind i en international kontekst.”

 

Skarp og effektiv modemesse

Revolver løber af stablen i forbindelse med Copenhagen Fashion Week fra den 30. januar til den 1. februar 2019, og det er da også helt bevidst, at lokationen fortsat er Øksnehallen – midt i Københavns centrum.

”Vi har sat os for at lave en superskarp og effektiv modemesse, og så forsøger vi at støtte op om de tiltag, som byen, brands eller aktører arrangerer under Copenhagen Fashion Week. Hele byen summer jo, og det er jo det fede ved Copenhagen Fashion Week, at det hele er så tæt,” siger Christian Maibom.

Revolver er kendt for at fokusere på og præsentere de førende skandinaviske designdrevne brands. Ifølge Christian Maibom er det vigtigt at kuratere og sammensætte sin messe, så det handler om andet end at fylde nogle kvadratmeter op:

”Størrelsen på messen gør, at vi er meget fokuserede, når vi vælger, hvilke brands der passer til vores koncept, og som kan tiltrække de rette indkøbere. Hvis man samler et projekt og kuraterer det, kan man få selv en travl indkøber til at gå rundt og lade sig inspirere. Men man skal gøre sig umage, og det gør vi,” forklarer Christian Maibom.

 

2019 bliver større end nogensinde før

Forventningerne til den kommende modemesse er gode. På trods af et presset marked har messen oplevet stor opbakning.

”Vi har faktisk oplevet endnu større opbakning, end vi har haft i rigtig mange sæsoner. Det er vi stolte af. Det er et resultat af mange års vedvarende arbejde, integritet og de aktiviteter, som vi gennemfører i løbet af hele året. Så mine forventninger er faktisk rigtig gode,” fortæller Christian Maibom.

Revolver samarbejder i løbet af året med byens øvrige aktører ved forskellige events. Ved at supportere de arrangementer, der afholdes i København, får Revolver sit budskab ud og fanger samtidig de internationale aktørers opmærksomhed.

”Vi prøver at skabe interesse for Skandinavien, for København og for Revolver – i den rækkefølge. Derudover arbejder vi med vores brands, blandt andet ved vores tiltag Scandinavian Manifesto på den italienske messe Pitti Uomo. Det er både et tiltag for de 18 deltagende brands, men i den grad også en mulighed for Revolver og Copenhagen Fashion Week for at promovere sig på en international platform, hvor alle de bedste indkøbere fra hele verden kommer forbi,” forklarer Christian Maibom.

 

FAKTA 

Datoer og åbningstider:
Den 30. januar – 1. februar 2019
Onsdag kl. 09:00 – 19:00
Torsdag kl. 10:00 – 19:00
Fredag kl. 10:00 – 16:00

Lokation:
Revolver Copenhagen
Øksnehallen
Halmtorvet 11
1700 København V

For mere information se Revolvers hjemmeside


Exit mobile version