Ny lokation var en succes for Panorama Berlin

For få dage siden lød startskuddet for denne sæsons Panorama Berlin, der i sin 15. udgave for første gang er blevet afholdt på den nye lokation Tempelhof Airport.

 

Fra den 14. til den 16. januar 2020 lokkede Panorama Berlin tusindvis af besøgende til modemessen, der blev afholdt samtidig – og på samme sted – med Selvedge Run og Zeitgeist, og som for første gang foregik på sin nye lokation.

Under modemessens 15. udgave var det nemlig Berlinlufthavnen Tempelhof Airport, der dannede rammen for Panorama Berlin, Selvedge Run og Zeitgeist på de omkring 20.000 kvadratmeter fordelt i områderne Airfield samt Hangers 5 og 6. Foruden Panorama Berlin, Selvedge Run og Zeitgeist kunne besøgende denne gang også finde Neonyt-messen under samme tag. Det har betydet, at modemessen, på baggrund af branchens efterspørgsel, har formået at samle flere platforme under ét tag.

Der har været høje forventninger til den nye lokation, og messens førstedag gik da også over al forventning. Direktøren for Panorama Berlin, Jörg Wichmann, beskriver modemessens første dag som ”oversvømmet med besøgende” i en pressemeddelelse, hvori han også konstaterer:

”Indsatsen og det hårde arbejde for alle involverede i de sidste tre måneder har lønnet sig.”

 

Foto: Panorama

 

Inspirerende områder på messen

Under messedagene har besøgende både kunnet opleve innovative præsentationer i Airfield-området og et hav af både stærke og upcoming brands i både Hanger 5 og 6.

I Hanger 5-området har modemessen, i samarbejde med Selvedge Run og Zeitgeist, haft fokus på ansvarlighed, bæredygtighed og retfærdighed under mottoet ’Trendareforsuckers’. Her har de besøgende haft mulighed for at gå på opdagelse blandt premium brands i et produktmix af ’Denim, Craft, Current og Ourdoor’.

Hangers 6-området har huset både casual-, streetwear-, denim-, young- og high fashion brands, som hver især har forsøgt at udfordre status quo med sine klare budskaber. I Hangers 6 har de besøgende ligeledes kunnet opleve et separat showroom, som har præsenteret en kreativ, multikulturel diversitet.

Det har altså været nogle succesfulde dage for både messearrangører og besøgende på den nye lokation Tempelhof Airport.

 

Foto: Panorama