Premium Group aflyser messer: ”Vi har et ansvar”

Sommerudgaven af modemesserne Premium og Seek aflyses på baggrund af Covid-19. Det sker på trods af, at den tyske regering har givet grønt lys til messer. ”Vi har et ansvar om at sikre at alle forbliver sunde og raske,” lyder det fra Premium Group.

Som følge af Covid-19 blev datoerne for Premium Groups to messer i Berlin, Premium og Seek, midlertidigt rykket fra at åbne dørene den 31. juni til i stedet at løbe af stablen fra den 28. juli. Nu har Premium Group valgt at aflyse de to sommermesser. Det oplyser de i en pressemeddelelse.

De tyske messer aflyses trods den tyske regerings nylige udmelding om, at messer undtages fra forsamlingsforbuddet.

Det er udsigten om ikke at kunne afvikle messerne på den måde, som Premium Group ønsker, der har været afgørende for beslutningen.

”Med alle de restriktioner som vi bliver nødt til at følge, kan vores messer ikke have den høje standard, som vi ønsker at give til vores udstillere og besøgende,” fortæller Lisa Wilhelm, der er ansvarlig for presse og kommunikation i Premium Group, til TØJ.

Premium Group ærgrer sig over situationen – især efter at have haft stor succes med messerne tilbage i januar måned. Dog er folkene bag de tyske messer meget bevidste om deres ansvar overfor både udstillere og besøgende.

”Det gør os ondt at skulle aflyse, men vi er også meget bevidste om vores ansvar. Hvis aflysningen af vores messer og konferencer bidrager til vores kunders og besøgendes sikkerhed, er vi nødt til at tage dette skridt,” udtaler Anita Tillmann, Managing Partner i Premium Group, i pressemeddelelsen.

Lisa Wilhelm tilføjer:

”Selv om regeringen ikke anser messer som værende store forsamlinger – så er det jo i bund og grund det, de er. Og vi har et ansvar om at sikre at alle forbliver sunde og raske.”

 

Digitalisering i fokus

Premium Group er i tæt kontakt med samarbejdspartnere og har tilbragt de sidste fire uger på at drøfte mulige løsninger og nye koncepter, hvor digitalisering er det klare fokus.

”Vi har arbejdet med Joor, som er den førende B2B-markedsplads, i omkring et år efter at have integreret vores egen digitale platform, Veee.com. Snart vil vi tilbyde webinarer omkring dette og tilbyde vores kunder en optimal digital løsning for kunne udnytte denne krisetid så meget som overhovedet muligt. Vi er glade for denne løsning og vores investeringer i digitalisering,” fortæller Anita Tillmann og tilføjer, at det dog ikke er alt, der kan erstattes med det digitale:

”Selv om mange ting kan finde sted digitalt, er der intet, der erstatter det fysiske møde. Vores messer har i lang tid været mere end blot indkøb. Vores messer handler om mødet mellem mennesker, følelser, inspiration, kommunikation og sidst men ikke mindst følelsen af at modeindustrien samles i et fællesskab.”

Foto: Seek