Salget løftes med mere end 48 procent hos Miinto. Nu udvides platformen til syv nye europæiske markeder. 

Den danske modeportal Miinto, der fungerer som online salgskanal for flere end 1.800 modebutikker, brands og designere i syv forskellige lande, har haft massiv medvind i 2020.

Miintos partnerbutikker på tværs af de syv lande har nemlig oplevet en massiv vækst, og det sender Miintos salg over på den anden side af milliarden. Det oplyser onlineplatformen i en pressemeddelelse.

Milliardfesten er dog kun lige begyndt.

“Vi er stolte og ydmyg over, at vi nu rammer den milesten. Det er noget, alle i organisationen har arbejdet hårdt på. Men vi ved også, at vi er i gang med at løbe et maraton, og vi har kun lige rundet de første 10 kilometer,” siger portalens adm. direktør, Konrad Kierklo.

Det er premium- og luksussegmentet hos Miinto, som står for en stor del af væksten. Disse kategorier er vækstet 256 procent fra 2019 til 2020, og det betyder, at de nu står for mere end 22 procent af det samlede salg.

“Der tegner sig et mere og mere tydeligt billede af, at vores strategiske fokus på kombinationen af stærke skandinaviske brands, vintage luksus-tasker og internationale premium- og luksusbrands, er produkter, som kunderne på tværs af alle markeder virkelig har taget til sig og køber ind til. Det har endvidere ført til, at vores kunder i gennemsnit placerer ordrer for mere end 2000 kroner pr. køb og køber oftere end før hos os,” fortæller Konrad Kierklo.

 

Ekspanderer til flere lande

Det særlige ved Miinto-platformen er, at forbrugerne handler med de enkelte, lokale butikker, og det er ifølge Miinto-direktøren med til at drive den positive udvikling.

Derfor udvider Miinto nu også platformen til syv nye europæiske markeder, hvor partnerbutikker fra 2021 kan blive en del af portalen.

“Der er en klar international tendens på tværs af vores markeder, og det åbner op for nogle helt nye muligheder – både hos os og for vores butikspartnere. Specielt de af vores partnere der har det rigtige udvalg og rette setup til at udvide til nye markeder via Miinto. Derfor ekspanderer vi nu butikskonceptet til yderligere syv nye europæiske lande i starten af det nye år,” oplyser Miinto-direktøren.

I regnskabsåret 2018/19 omsatte Miinto for 700 mio. kroner.

Foto: Konrad Kierklo