Det etablerede børnetøjsmærke fortsætter med at vækste og leverer fortsat et millionoverskud trods pressede markedsvilkår. “Efter års indsats har vi fået vores kinesiske varemærkeregistrering, og det kommer til at gøre en kæmpe forskel, som vi ser frem til at arbejde videre med,” fortæller CEO’en om fokusområderne i 2024.
MarMar Copenhagen ApS har netop præsenteret en ny årsrapport, som er gældende for perioden fra den 1. januar 2023 til den 31. december 2023.
I det nye regnskab præsenterer MarMar Copenhagen ApS et årsresultat på 7,54 mio. kroner. Det er en vækst på 16 procent sammenlignet med sidste års regnskab, hvor årsresultatet landede på 6,52 mio. kroner. Det nye regnskab fra MarMar viser en bruttofortjeneste på 22 mio. kroner. Virksomheden har således oplevet en stigning i bruttofortjenesten sammenlignet med forrige årsregnskab, hvor bruttofortjenesten lå på 20 mio. kroner. Egenkapitalen lander i det nye regnskab på 26,9 mio. kroner, hvilket også er en stigning i forhold til sidste års regnskab, hvor egenkapitalen lå på 24,8 mio. kroner.
“Jeg er meget tilfreds med regnskabet for 2023 – særligt i lyset af et marked, der har været under pres, hvilket det også fortsat er. Vi lykkedes, fordi vi står stærkt på de grundsten, MarMar er bygget op omkring: kvalitet, design og ansvarlig produktion. Det er en stor fælles indsats fra alle i MarMarss team, der gør det muligt,” fortæller ejer og kreativ direktør Marlene Holmboe, og fortsætter:
“Det kræver, at alle er med, og at alle led i hele kæden finjusterer – også vores suppliers – nogle af dem har været med os i 14 år og der med til at skabe den konsistens i vores kvalitet, som vores kunder kender os på. Vi oplever, at kvalitet altid er relevant, og det bliver endnu mere relevant i de kommende år hvor Danmark og EU har øjnene rettet mod grøn omstilling i alle brancher – og særligt i tekstilbranchen. Hos MarMar hilser vi det øgede fokus velkommen, da vi har arbejdet målrettet med ansvarlig produktion i mange år.”
MarMar deltager på Playtime i Paris, der løber af stablen på fredag. For nu er Playtime brandets primære messe i Europa ud over et par mindre tyske messer. MarMars distributører i Kina og USA har hver især flere messer, som de deltager på.
“Vi fortsætter 2024 i god stil, men vi kan bestemt godt mærke usikkerheden i vores nære markeder. Konflikter rundt om i verden vanskeliggør vores forcasts, og det får blandt andet fragten til at drille en hel del igen. Til gengæld har vi efter nogle års indsats fået vores kinesiske varemærkeregistrering, og det kommer til at gøre en kæmpe forskel på det kinesiske marked, som vi ser frem til at arbejde videre med,” slutter CEO’en.
Dyk ned i virksomhedens nøgletal her.
Nøgletal for MarMar Copenhagen ApS
2023 | 2022 | 2021 | |
Omsætning | - | - | - |
Bruttofortjeneste | 22.025.181 DKK | 20.072.352 DKK | 20.830.283 DKK |
Resultat før skat | 9.728.117 DKK | 8.435.170 DKK | 13.829.837 DKK |
Årets resultat | 7.548.018 DKK | 6.524.827 DKK | 10.711.227 DKK |
Balance | 41.162.184 DKK | 41.987.798 DKK | 36.025.902 DKK |
Egenkapital | 26.940.808 DKK | 24.892.790 DKK | 23.367.955 DKK |
Foto: MarMar Copenhagen