Mændene har skullet have nye skjorter til de mange Zoom-møder, der er blevet foretaget i 2020. Det tyder det seneste regnskab fra Barons på.

Om det er zoom-møderne, hvor mændene har skulle være velklædt fra livet og op, der gør, at skjortesalget hos Barons er fløjet afsted i 2020 vides ikke. Men ikke desto mindre formår skjorteproducenten at femdoble både omsætning og bundlinjeresultat i 2020 i forhold til året før.

Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse i forbindelse med offentliggørelsen af 2020-regnskabet. Bruttofortjenesten steg med over 300 procent og landede på godt 7,4 mio. kroner, og bundlinjen endte på lidt over 5 mio. kroner.

Den massive vækst sker på trods af, at Barons måtte lukke forretningen på Strøget kort tid efter åbningen.

”Vi fik mildt sagt en flyvende start på 2020, men måtte også sande, at vi næsten blev overhalet af vores egen succes, da vi havde udsolgt det meste af februar måned. Vi fik imidlertid fyldt lagrene godt op igen. Vi har ekstremt loyale kunder og har stille og roligt fyldt hullerne i vores sortiment rent størrelsesmæssigt. Det gør, at vi kan se tilbage på et 2020, der har cementeret vores ret unikke position blandt skjortefolket,” siger CEO og stifter Joachim Latocha i pressemeddelelsen.

 

Går ind på nye markeder

2020 bød ikke kun på stor vækst hos Barons. Skjorteproducenten tog også hul på to nye markeder, Sverige og Holland.

Begge markeder har taget rigtig godt imod den danske skjorteudbyder, og næste mål er at åbne en tysksproget webshop, skriver Barons i pressemeddelelsen.

”Svenskerne har jo skabt nogle af de helt store skjortebrands, så vi er spændt på at se, om vi er i stand til at flytte loyaliteten over på vores side. Det er især vores kvalitet holdt op mod en lidt lavere pris, der gør, at nye kunder giver os en chance for at bevise, at vi er mindst lige så gode som de skjorter, der koster det dobbelte,” slutter Joachim Latocha.

Foto: Joachim Latocha, via Ritzau