H&M er de første til at åbne en virtuel tøjbutik i metaverset. Butikken er i den virtuelle verden CEEK City.

Der bliver talt mere og mere om metaverset, og inden for de næste par år forventes det, at efterspørgslen på digitalt tøj vil stige.

Store globale brands som Adidas, Nike og Zara var hurtige til at gå ind på området, men H&M bliver det første brand til at lave sin helt egen virtuelle butik, som skal give kunder en tredimensionel shoppingoplevelse online.

Butikken åbner i universet CEEK City. Det skriver mediet Textilegence.com.

I den virtuelle butik kan kunderne gå gennem butikken, vælge et produkt og købe det i CEEK City-universet. Præcis som i den fysiske verden.

Tøjet, kunderne køber virtuelt, kan kun bruges i det digitale miljø, men de får også muligheden for at købe tøjet i H&M’s fysiske butik med det, der hedder ‘CEEK coin’.

CEEK forbinder kunstnere, atleter og andre digitale ‘content creators’ direkte med deres fans i virtuelle verdener. På nuværende tidspunkt tilbyder CEEK en række VR-oplevelser i CEEK City, herunder en biograf, koncertarena og en lounge.

 

Foto: CEEK, H&M