Detailkæden Skoringen har gennemgået en transformation. Før var kæden traditionel markedsfører – nu er den digital front runner med marketingchef Mille Toft Schou i spidsen.
Selvom Skoringen sælger et klassisk produkt, så forhindrer det ikke skokæden i at levere en markedsføringsindsats, der er blandt de absolut mest moderne og opdaterede herhjemme.
Før forandringen markedsførte Skoringen sig helt traditionelt og brugte 70 procent af budgettet til offline markedsføring. Det lavede Mille Toft Schou om på, da hun tiltrådte som marketingschef for to år siden. Hun vendte nemlig budgettet, og i dag bruger skokæden 70 procent online.
Mille Toft Schou har også fået indført kunstig intelligens og machine learning for at forbedre kundeoplevelsen. På den måde kan Skoringen nu sikre mere målrettet kommunikation af relevant content til de rigtig forbrugere på det rigtige tidspunkt, pointerer Mille Toft Schou.
Det har blandt andet resulteret i, at Skoringens webshop på blot 4 år er gået fra idestadie til i dag at være den femte største Skoringen-butik målt på omsætning. Samtidig har Skoringen opnået en salgsvækst på fire procent i 2017.
Mød Mille Toft Schou til pej gruppens Retailkonference 2018, og hør hele historien om den klassiske detailbutik, der tog springet ud i den digitale verden.
På Retailkonferencen kan du opleve et hav af kompetente oplægsholdere, som vil bidrage med masser af inspiration, konkrete anbefalinger og ny viden inden for retailbranchen.