Annoncørbetalt indhold

Kan man opdatere en gammel kending ved at fokusere design-DNA’et endnu mere og skrue på målgruppen? Ja, hvis man spørger de nye ejere af REDGREEN, der har store ambitioner for brandet.

Med en alder på 38 år har REDGREEN rygsækken fuld af historie, gode kvaliteter og design. Brandet har i sin levetid været på flere forskellige hænder, og for et år siden, i januar 2021, købte NOC Holding – med Torben Hartvigsen og Jesper Hartvigsen i front – alle rettighederne til REDGREEN. Dette med udsigterne til at løfte brandet til et nyt, opdateret niveau med et endnu stærkere design-DNA.

Derfor er der sat et nyt, stærkt team med stor erfaring – herunder nyt salgsteam – der skal drive væksten og være med til at erobre nye markedsandele, så REDGREEN for alvor kan udnytte sit fulde potentiale.

 

Det ’nye’ REDGREEN

REDGREEN er af mange kendt for klassiske poloer, sejlersko og striktrøjer i et maritimt look. Brandet blev skabt af Bent Krebs i 1983 med værdier som kvalitet, pasform og et moderne, klassisk twist i fokus, og det vil de nye ejere holde fast i.

”Vi respekterer værdierne fuldt ud, og vi kommer til at bevare dem, men det bliver i en opdateret version, hvor vi følger de rigtige snit samt moden og tendenserne,” fortæller Merete Hartvigsen, Head of Customer Administration & Marketing ved REDGREEN.

AW 22/23-kollektionen viser dermed et mere moderne REDGREEN, med styles der er skabt inden for de værdier som altid er fulgt med – kvalitet og design. AW 22/23 er den første kollektion, der er skabt i det nye setup.

”Det er ikke en spritny og anderledes kollektion, for DNA’et er intakt. Men det er en REDGREEN-kollektion anno 2022, for tiden og moden skifter. Den er meget tro mod det maritime, der er hele grundlaget, og det skal være gennemgående i alt. Det er vores DNA,” pointerer Brian Døssing, Sales Manager hos REDGREEN.

Omkring 60 procent af den kommende kollektion er Made in Europe, og generelt får brandet produceret meget strik i Danmark på en fabrik i Sunds – et koncept, de gerne vil udvide.

”Vi arbejder på at flytte 80 procent af vores produktion til Europa indenfor de næste sæsoner. Det gør vi for at få vores produktion tættere på samtidig med, at vi bakker op om de producenter, der er tæt på os,” siger Merete Hartvigsen.

REDGREEN er tilbage i en opdateret udgave
REDGREEN
Stort potentiale

En af årsagerne til, at REDGREENs kollektioner fremover bliver i et mere opdateret design-DNA, er, at virksomheden gerne vil vise, at de er et brand, der henvender sig til en bred målgruppe – og blandt andet få den yngre mand med på vognen. Ønsket om at henvende sig til den yngre målgruppe handler om, at det er en målgruppe, brandet ikke har været i berøring med i de seneste par år. Potentialet er der, og derfor vil REDGREEN fremover også være et brand for mænd ned til 30 år.

”Vi kan se på de kollektioner, vi har ude nu – og på salget i vores webshop – at det netop er den målgruppe, der går ind og køber,” fortæller Brian Døssing.

 

Arbejder hårdt på Tyskland

Udover et opdateret design og en yngre målgruppe er ambitionen for REDGREEN, at brandet skal blive mere synligt på markedet. Derfor får Brian Døssing og Lars Iversen, sælger hos REDGREEN, i næste sæson travlt med at komme ud og vise brandets varer – også ud over Danmarks grænser. ”Vi kommer til at se meget ind i eksportmarkedet. Tyskland var et kæmpe eksportmarked for REDGREEN i 90’erne og 00’erne, så det er helt klart der, vi arbejder på at komme ind igen sammen med Norge og Sverige,” siger Merete Hartvigsen.

REDGREEN har fast showroom på CIFF Showrooms i Bella Center samt på Rudolfgårdsvej 13 i Viby J ved Aarhus.

 

Foto: REDGREEN