Jubilæumsportræt: Rains - Fra lokalt regntøjsprojekt til global modesucces
Conscious Fashion Fair - en ny bæredygtig modemesse i Aarhus målrettet forbrugeren
DM&T-direktør: ”Jeg håber inderligt, at de danske brands vil bakke op om modeugen"
De vil skabe Europas største digitale messe: ”Det er stærkere med en stor digital messe end flere små”
Ny kampagne skal trække investeringer til den danske mode- og tekstilbranche
Morgendagens designere om ny 3D-teknologi: "Det er en ny måde at tænke kreativt på, og det er fedt at være en del af"
Christian Maibom: ”København har en unik mulighed for at blive en af Europas vigtigste modebyer”
Nyt fra Stine Goya: Fortæller om modeugeshow og fremlægger bæredygtighedsrapport
Zalando lancerer ny bæredygtighedspris under CPHFW - og nu er tre finalister fundet
Magasin du Nord Fashion Prize: En forandret modepris i lyset af Covid-19
Nikolai Klausen: ”Det er farligt at tale noget så langt ned, at det måske på et tidspunkt bliver uopretteligt”
Det er nu, slaget om København som fremtidens modedestination skal vindes
Reportage: Service, salg og nærvær er i højsædet til Aarhus Fashion Week
Københavnsk skobrand vil slå igennem i USA med butikker: “Vi er intet uden den fysiske dimension”
Katrine Kæmsgaard: ”Det betyder meget for mig som influencer at være loyal og troværdig”
Modevirksomhed opruster med ny profil i spidsen for brandets kommunikation
For første gang ansætter den familieejede smykkevirksomhed Monies en ekstern CEO. Den nye kvinde i direktørstolen bliver Anne Christine Persson.
Fra 1. april 2018 sidder Anne Christine Persson på direktørposten hos den 45 år gamle smykkevirksomhed Monies. Virksomheden har siden starten i 1973 være drevet af ægteparret Gerda og Nikolai Monies, som med den nye CEO ønsker at investere i virksomhedens udvikling i fremtiden.
”Vi er stolte over at kunne offentliggøre, at vi har ansat Anne Christine Persson til at drive Monies fremad. Med hendes baggrund hos Danish Fashion Institute og Copenhagen Fashion Week er hun en stærk profil med en uvurderlig viden om branchen og et stort netværk både herhjemme og internationalt,” udtaler Gerda og Nikolai Monies i en pressemeddelelse.
Læs også: Smykkevirksomhed: App skal give et tæt bånd til medarbejderne
Anne Christine Persson udtrykker i pressemeddelelsen, at hun ser det som et stort privilegium at få lov at arbejde i et af Danmarks ældste smykkefirmaer, og glæder sig til at skabe nye muligheder og forretningsområder samt udbrede kendskabet til Monies.
Den nye CEO er har tidligere været direktør i Copenhagen Fashion Week og Danish
Fashion Institute. Siden 2016 har hun arbejdet som selvstændig konsulent og journalist inden for mode og kultur.