80 år i branchen fejres med ny kollektion til kvinder

Den danske undertøjsmastodont JBS kan i år fejre 80-års eksistens i tøjbranchen. Det fejrer virksomheden med en ny kollektion til kvinder.

For første gang i undertøjsmastodonten JBS’ historie lancerer virksomheden en loungewear- og undertøjskollektion til kvinder. Det sker i forbindelse med virksomhedens 80-års jubilæum.

Kollektion bliver en del af det nye brand, JBS of Denmark, hvor dna’et er afslapning.

Ifølge Stressforeningen oplever 430.000 danskere symptomer på stress, og verdensorganisationen WHO forudser, at det bliver en af de største sygdomsfaktorer allerede fra næste år.

Det er også lige præcis derfor, at det centrale i den nye kollektion til kvinder er, at tøjet skal være rart og behageligt at have på, så man slapper af.

”Vi tør godt have en holdning til, at det skal være mere end okay at tage et pusterum fra den hektiske hverdag. Træk stikket ud, bare hav det godt, og giv dig selv lov til at slappe af. Det er de tanker, kollektionen understøtter,” udtaler Nicolai Hartung, der er salgs- og marketingschef hos JBS, i en pressemeddelelse.

For at understrege fokusset på afslapning, er der printet et manifest på indersiden af produkterne fra JBS of Denmark. Et manifest, der blandt andet opfordrer til at sige mere nej, til at slappe mere af, sænke pulsen og nyde livet.

Den nye kollektion til kvinder består af trusser, toppe, t-shirts, sweatpants og -shirts og er skabt i økologisk bomuld, økologisk uld og et bambusmateriale, som JBS selv har udviklet.

Kollektionen vil være tilgængelig i butikker fra august 2019.