Den danske Bahne-koncern, med sine 19 fysiske butikker, en netbutik samt to grossistselskaber, har haft et tilfredsstillende år med fremgang på både top- og bundlinje.
I regnskabsåret 2016/17 har Bahne-koncernen opnået en samlet omsætning på 462 mio. kroner, eksklusiv moms, og en sammenlagt bundlinje på omkring 14 mio. kroner før skat. Det oplyser koncernen i en pressemeddelelse til TØJ.
Med de positive tal på både top- og bundlinje er koncernen i fremgang sammenlignet med forrige år, og bruger lige nu ressourcer på en afvikling af børnetøj samt et skærpet fokus på kvinder og forkælelse, hvor koncernen særligt satser på en lang række tilbehørsmærker og på Bahne-ejede tilbehørbrands.
Successen i butikskæden fremspringer i særdeleshed fra Bahne-ejede brands som Margit Brandt, Miss Etoile og What about us. Det har også afspejlet en samlet fremgang inden for Bahnes modetøjsafdeling i 2016/17.
Læs også: Bahne kigger fremad
I starten af 2018 har Bahne ansat Simon Bjerregaard som digital direktør, der sammen med kædedirektør Benjamin Røpke og direktør for modedelen i koncernen Helle Bahne skal videreudvikle Bahnes nethandelsplatform. Det skyldes, at Bahnes netbutik har vist sig særligt lovende med tocifrede væksttal.
Efter en omstrukturering og revitalisering har Bahne-koncernens to grossistselskaber i Vejle også bidraget til de sorte tal på bundlinjen.
Bahne-koncernen har ikke planer om at skulle etablere flere fysiske butikker i 2018, men vil fokusere på at udvikle og styrke den eksisterende webshop.