Det danske brand Five Units har netop valgt et yderst kendt ansigt fra modebranchen som kampagnemodel for den nye sæson.

Five units, der siden 2008 har designet bukser og jeans til kvinder, ønsker i en kampagne for den nye sæson at hylde danske kvinder og deres mangesidede nuancer.

Lige netop derfor er valget af kampagnemodel faldet på ingen ringere end Helena Christensen.

”Vi lader os hver sæson inspirere af kvinder, der på den ene eller anden facon har gjort et særlig indtryk. Det kan være en historisk personlighed, en veninde eller et kendt ansigt fra medierne. Jeg har personligt altid været stor fan af Helena, da hun, udover at være guddommeligt smuk, signalerer power, og har vist, at hun er meget mere end blot et ansigt,” fortæller Design og Brand Manager for Five Units, Gitte Amalie Hempel, om valget af model i en pressemeddelelse.

Five Units er inspireret af den ikoniske æstetik, som modefotografen Helmut Newton fik skabt gennem sine portrætter af verdenskendte kvinder. I den nye kampagne med Helena Christensen som frontfigur ønsker Five Units netop at understrege denne inspiration.