H&M Group-kæden åbner en ny digital platform til køb og salg af kunders brugte tøj og beklædning fra tidligere Cos-kollektioner. 

Cos-kæden, der er en del af H&M Group, lancerer en ny salgsplatform. Det skriver det svenske medie Habit.se.

Modekæden lancerer initiativet, der kommer til at hedde Resell, for at forlænge Cos-tøjets levetid.

Initiativet er digitalt og vil være en platform til både køb og salg, hvor kunder kan sætte tøj til salg, og hvor også Cos vil sælge tøj fra tidligere kollektioner. Når kunder vil sælge eget tøj gennem siden, vil Cos opkræve en provision på 10 procent af hvert salg til dækning af administrative omkostninger.

Resell lanceres i første omgang i Storbritannien og Tyskland i september 2020. Senere på efteråret vil siden være tilgængelig for kunder i flere lande.

Det Londonbaserede modebrand blev grundlagt i 2007 og åbnede først butikken på Regent Street i London. Kæden består af 294 butikker fordelt på 45 forskellige markeder og har onlinesalg på 32 markeder.

Foto: Cos