På listen over de smykke- og urbrands i verden, der bliver engageret mest med på Instagram, finder man danske ByBiehl på en 41. plads.
Det danske smykkebrand ByBiehl har formået at kapre en flot 41. plads på listen over brands, der bliver engageret mest med på Instagram – på trods af at mærket udelukkende blivet forhandlet i Nordeuropa. Den seneste liste fra Stylophane, som er et internationalt Social Media bureau, viser endvidere, at ByBiehl også rangerer som et af de brands med højest vækst på Instagram.
”Vi startede ret tidligt med at have fokus på Instagram og har lige siden arbejdet meget med platformen; både med at udvikle vores eget indhold, samt med at arbejde sammen med influencers og andre personligheder på Instagram. Der er kommet en del flere platforme til de seneste år, men vi tror stadig meget på Instagram som en platform for os, da den giver gode muligheder for at vise flotte billeder, stylinger, samt for at tage vores følgere med behind the scenes. Alt dette er med til at skabe et engageret følgeskab,” fortæller stifteren af ByBiehl, Charlotte Biehl, i en pressemeddelelse.
Og Instagram virker som salgsmæssig platform. De viser sig ved, at ByBiehl hurtigt kan mærke, at der kommer efterspørgsel efter bestemte varer, når de er blevet vist på Instagram. Hos ByBiehl tager man da også de sociale medier og kommunikationen derpå seriøst:
”Vi kan se, at der hele tiden bliver stillet større og større krav til det content, der bliver lavet på de sociale medier, så vi ved godt, at for at holde vores gode engagement, så bliver vi nødt til konstant at udvikle os og forbedre os. Men vi gør hvad vi kan… og vi har en klar målsætning om at være et af de dygtigste smykkemærker på de sociale medier. Det er et fantastisk sted at være tæt på vores kunder,” siger Charlotte Biehl og påpeger, at international ekspansion på de sociale medier virker godt, fordi landegrænser her er meget flydende. Derfor oplever mærket også interesse fra hele verden, selvom smykkerne stadig kun sælges fysisk i Nordeuropa.