For fem år siden traf Day Birger et Mikkelsen en strategisk beslutning om at opdele virksomhedens tre brands. Day Et bliver nu solgt fra til blandt andet egenkapitalinvestorer.

Day Birger et Mikkelsen traf for fem år siden en strategisk beslutning om at opdele de tre brands: Day Birger Et Mikkelsen, 2ndDay og Day Et. Formålet var at skabe tre separate interne afdelinger for at opnå gennemsigtighed og for bedre at måle resultater.

Ifølge en pressemeddelelse er Day Et, fra i dag, solgt fra, og Day Birger et Mikkelsen og 2ndDay vil forblive sammen i det eksisterende selskab ADD Mikkelsen. Day Et får sit eget særskilte selskab, som er ejet af tre private egenkapitalinvestorer og af de mennesker, der driver brandet i dag.

Årsagen til frasalget handler om at skabe et stærkere engagement i en kultur – en mentalitet – og identitet for både tøjmærkerne og accessories- og taskedelen. Internt vil det skabe et højere fokus, såvel som den rigtige ‘pleje’, tid og kapacitet, der kræves, mens den eksterne position for de enkelte brands og værdi for kunderne vil blive forbedret. Day Birger et Mikkelsen, herunder 2ndDay og Day Et, vil fortsat arbejde tæt sammen som partnerbrands.

“Day Et som separat brand vil øge fokus på kerneværdierne, proposition og gøre det muligt for os at opbygge en kultur og en identitet tilpasset brandet. Med et kvalificeret team og vores indsigt i strategiske og økonomiske aspekter af driften af online- og detailvirksomheder ser vi mange muligheder for Day Et og kan ikke vente med at afdække det fulde internationale potentiale,” fortæller Therese Niko Busch, CEO for Day Et, i en pressemeddelelse.

Day Et oplever hurtig vækst i deres tasker, og grundet de medfølgende muligheder er opdelingen og salget et naturligt valg. Udover hurtig vækst er markedsandelen i gennemsnit øget med 50 procent årligt de seneste fire år.