Designbrandet Fiskars er kendt for sit køkkengrej og sine haveredskaber. Nu er brandet gået sammen med en mode- og tekstildesigner om at lancere sin første tøj- og accessorieskollektion nogensinde.

Fiskars har siden stiftelsen for flere hundrede år siden været drevet af tidløse principper om høj kvalitet, funktionalitet og bæredygtigt design. I dag er Fiskars et af verdens førerende have- og køkkengrejsbrands, som inspirerer forbrugeren til en mere kreativ hverdag.

Kreativiteten har dog for alvor spiret hos Fiskars, der for første gang i brandets historie løfter sløret for en mode- og accessorieskollektion i samarbejde med designeren Maria Korkeila. Det oplyser Fiskars i en pressemeddelelse.

”Som med alt andet Fiskars-design er kollektionens grundlag at tilbyde innovative og meningsfulde designprodukter, der styrker kreativiteten i hverdagen,” udtaler Marika Orkamo, SVP, Brand & Marketing hos Fiskars, i pressemeddelelsen.

Kollektionen består af havebeklædning, hvor nutidig mode og funktionalitet går hånd i hånd. Der er tale om 11 styles lige fra tøj til multifunktionelle tasker og accessories.

 

Den urbane havebeklædning får ny mening

Kollektionen er et møde mellem unisex workwear og streetwear, hvor de alsidige design blandt andet tæller en jakke med aftagelig kant, hætte og ærmer samt et værktøjsbælte, der kan omdannes til en moderne bæltetaske. På den måde ønsker kollektionen at give den urbane havebeklædning en helt ny mening.

“Alle Fiskars’ produkter er moderne i kraft af traditionen – ligesom den ikoniske orange saks. Det er netop dette design-dna, jeg har ønsket at føre ind i capsule kollektionen,” fortæller designer Maria Korkeila.

Alle styles er fremstillet af økologiske, genanvendte materialer og vegansk læder og produceret i Europa.

’Fiskars by Maria Korkeila capsule collection’ vil være tilgængelig fra foråret 2021.

 

 

Foto: Fiskars