Gazellevirksomhed 2020: Coster Copenhagen

For tredje år i træk er den danske modevirksomhed blevet kåret som Børsens Gazelle. Direktøren fortæller om, hvorfor Coster Copenhagen endnu en gang modtager prisen.

“Kravene til at blive en Børsen Gazellevirksomhed er høje – derfor er vi hos Coster Copenhagen stolte af at være en del af den danske vækstelite,” lyder det fra modevirksomheden Coster Copenhagen i en pressemeddelelse i forbindelse med kåringen af Gazelleprisen.

Coster Copenhagen blev stiftet tilbage i 2012 af ægteparret Pia og Chris Coster. De sidste tre år har virksomheden vundet Børsens Gazellepris. I pressemeddelelsen fortæller virksomhedens direktør, Chris Coster, lidt om, hvorfor Coster Copenhagen endnu en gang er blevet kåret til en Gazelle.

“Forud for de sidste tre år, hvor vi er blevet belønnet med Børsens Gazellepris, har vi været igennem fem års ‘opstart’, hvor vi kontinuerligt har sået frø og investeret i vækst. Vi har haft fokus på at vokse med vores eksisterende kunder, forbedre vores service og forfine både produktet og vores interne procedurer med henblik på at være gearet til en kontinuerlig vækst. Derudover har vi løbende udvidet vores markeder og etableret nye partnerskaber i hele Nordeuropa samt tre oversøiske markeder,” lyder det fra virksomhedens direktør.

“Det er altid en udfordring at vækste kraftigt uden at satse undervejs. Grundlæggende har vi formået at tage de rigtige beslutninger og hovedsageligt kun investeret i tiltag, der har bragt både omsætning og bundlinje til forretningen. Det har været vores metier siden start som familieejet virksomhed uden ekstern kapital i ryggen,” fortsætter Chris Coster.

I pressemeddelelsen udnytter han samtidig lejligheden til at takke medarbejderne i modevirksomheden, som kan tage en stor del af æren for Coster Copenhagens Gazellepris.

“Vi har et fantastisk velfungerende team, som hver dag lægger deres liv og sjæl i Coster Copenhagen. Til trods for at vi er en familieejet virksomhed, er det lykkedes at opbygge et team bestående af topengagerede medarbejdere, der tager ejerskab i det daglige, og som desuden har to grundlæggende evner, der er nøglen til vores succes, nemlig godt købmandskab og evnen til at smøge ærmerne op,” siger Chris Coster.

Foto: Pia og Chris Coster