Den hæderkronede danske virksomhed støtter udsatte børn og voksne, der er hårdt ramt af coronapandemien, ved at donere en procentdel af salget af sine ikoniske Daisy-smykker til Røde Kors.

”Alle blomster har brug for lidt vand, ligesom alle mennesker har brug for lidt omsorg. Hvis de får det, kan de trives og vokse igen.”

Den holdning deler designvirksomheden Georg Jensen og hjælpeorganisationen Røde Kors, der netop har indgået et samarbejde mod at hjælpe udsatte børn og voksne under coronapandemien.

”Hos Georg Jensen mener vi, at fællesskab betyder, at vi ikke lader nogen i stikken. Vi ved, at coronakrisens påvirkning på vores samfund og økonomi vil gøre, at mange flere mennesker får brug for hjælp – og dem bekymrer vi os om. Derfor er vi gået sammen med Røde Kors i Danmark, da vi gerne vil bidrage til deres indsats for at hjælpe de udsatte – fordi, at hjælpe er vigtigt og gør os til bedre mennesker,” siger Francesco Pesci, der er CEO hos Georg Jensen, i en pressemeddelelse.

Med samarbejdet har Georg Jensen dedikeret sig til at donere 10 procent af det samlede salg af alle Daisy-smykker, der er solgt i Georg Jensens egne butikker og webshop i Danmark i resten af 2020, til Røde Kors’ hjælpearbejde.

Foto: Georg Jensen