Den renommerede strikvirksomhed Martello ApS er blevet genstiftet. De nye ejere vil forsøge at opretholde virksomhedens gode ry om god kvalitet og holdbart strikdesign.
Herningvirksomheden Martello, hvis spidskompetence er strikvarer, så for første gang dagens lys allerede tilbage i 1940’erne. I 2009 lukkede strikvirksomheden, men Niels Orloff, der er en af de nye ejere af virksomheden, har haft Martello-brandet, siden virksomheden lukkede.
Netop derfor kunne John Johansen, Bo Lyngsøe, Niels Orloff og Martin Therkildsen for kort tid siden præsentere en relancering af virksomheden.
Niels Orloff vil primært stå for økonomi, sourcing og salg, John Johansen vil stå for logistik og salg, mens Martin Therkildsen primært vil stå for design, salg og produktudvikling.
Stifterne vil genoptage de dyder, man havde i det ’gamle’ Martello og levere produkter med sans for god kvalitet og et holdbart design til den rigtige pris. Derudover vil Niels Orloff, John Johansen og Martin Therkelsen have et stort fokus på bæredygtighed.
”Vi mærker en stor interesse efter bæredygtigt strik, så det vil vi have fokus på i det ’nye’ Martello. Vi vil gerne være first movers inden for bæredygtig strik lavet i PET-polyester og merinould – det er nemlig ikke set så meget inden for strikvarer,” understreger Martin Therkildsen overfor TØJ og fortsætter:
”Men bæredygtighed handler ikke kun om at finde det rigtige garn, men også strikket på en sådan måde, at produktet har en lang levetid hos forbrugerne. Det er ekstragod bæredygtighed at udvikle produkter, der holder længe.”
Planerne for Martello er, at virksomheden igen bliver en særdeles brugt leverandør på private label til modebrands samt til profil- og uniformsbrugere. Derudover er ambitionerne også på sigt at få en hel kollektion i recycled materiale.