Designsamarbejder, onlinesalg og ingen faste kollektioner. Det nye brand /Nyden fra H&M vil gå nye veje i kampen om at fange de unge millennials.
Få dage før jul løftede H&M sløret for deres nye satsning: brandet /Nyden. En satsning som tager koncernen nye veje. /Nyden vil nemlig kun være at finde online og til enkelte pop-up events. Konceptet er målrettet millennials og vil blive solgt til højere priser, end man er vant til at se fra H&M.
CEO for /Nyden, Oscar Olsson, har udtalt sig om brandet i et interview til det amerikanske onlinemagasin The Cut. Her fortæller han, at den klassiske top-down forretningsmodel, der pådutter kunderne, hvad de skal købe, er forældet. I stedet peger han på, at fremtiden tilhører de såkaldte influencers, og at /Nyden derfor vil satse på samarbejder med kendte influencere.
Kollektionerne fra /Nyden vil derfor ikke være skabt af designere, men af udvalgte influencere, som vil blive inviteret til /Nydens designcenter i Los Angeles for at bidrage til arbejdet med at skabe en kollektion. Designprocessen forventes kun at tage tre til fire uger fra start til færdigt produkt.
Læs også: H&M lancerer nyt butikskoncept
Oscar Olsson fortæller, at /Nyden allerede har to bekræftede influencers under vingerne: Tatoveringskunstneren Doctor Woo, som har 1,3 millioner følgere på Instagram, samt den svenske skuespillerinde Noomi Rapace, der ikke er på sociale medier, men har sin egen oprørske stil.
Navnet /Nyden kombinerer to de to svenske ord ‘ny’ og ‘den’, og skråstregen understreger brandets fokus på designsamarbejder. H&M har annonceret, at de vil præsentere /Nyden i starten af 2018.
Kilde: The Cut