Hennes & Mauritz AB har netop udsendt sin halvårlige statusrapport. Rapporten vidner om fortsat vækst i virksomheden og et ønske om at blive endnu bedre til at tilpasse sig forbrugernes adfærd.
Den svenske tøjgigant Hennes & Mauritz AB, H&M, har netop offentliggjort sin halvårlige rapport, hvori virksomheden gør status på forretningen.
Rapporten vidner blandt andet om fremgang det første halve år af 2019 samt en stigning i nethandlen og et positivt salg af virksomhedens sommervarer i andet kvartal af 2019.
Derudover fremgår det også i rapporten, at tøjgiganten har valgt at skære i antallet af nye fysiske butikker i forhold til det antal, som virksomheden i første omgang havde oplyst. Det betyder, at der i 2019 vil åbne 130 nye fysiske butikker verden over. Det er 45 færre butikker end først annonceret.
Reduceringen i antallet af butikker sker på baggrund af ønsket om at blive endnu bedre til at tilpasse sig kundernes adfærd. Flere og flere kunder handler online, og derfor har H&M besluttet sig for at investere yderligere i kundernes digitale oplevelse.
H&M oplyser, at Thailand, Indonesien og Egypten vil blive nye onlinemarkeder gennem franchise i løbet af anden halvdel af 2019.