Som en del af en investorgruppe overtog Mikkel Christensen og Christian Trads H2O. De fik vækket det slumrende brand til live blandt andet med en alternativ forretningsmodel og et designsamarbejde med Stine Goya.

Kan et slidt 80’er sportsmærke rebrandes og blive til hip fashion? Hos H2O er svaret et stort, rungende ’ja’.

Da Christian Trads og Mikkel Christensen som del af en investorgruppe overtog H2O i 2012, var mærket kendt af de fleste, men foretrukket af de færreste. Selskabets image var fæstnet i fortiden.

”Hvad hjælper det at være ’jack of all traders, but master of none’?” spørger Christian Trads retorisk og svarer selv:

”Hvis du kan alt, så kan du intet. Vi overtog et katalog med flere hundrede produkter – alt lige fra paraplyer til badehætter. Vi var nødt til at skære ind til benet.”

Med beslutningen om at repositionere H2O og med sigte mod en yngre og mere modebevidst forbruger skulle mærket genoplives. Her blev samarbejdet med designer Stine Goya det første skridt.

”Arbejder vi med andre brands, skal det være ligeværdigt. Begge parter skal bidrage, og begge parter skal have noget ud af det. Vi sætter troværdighed over alt andet. Det var modigt af Stine Goya og noget helt nyt for vores brand,” fortæller Mikkel Christensen.

Flere designsamarbejder, limited editions og aktiv branding har sidenhen været med til at skubbe H2O på vej fra et 80’er sportsmærke til et brand, der tiltaler både den unge fashionorienterede målgruppe og den mere generelt kvalitetsorienterede forbruger.


Vil du gerne høre hele historien? På pej gruppens Strategikonference den 6. marts 2018 kan du møde Mikkel Christensen og høre om visionerne, designsamarbejderne, fravalgene og den alternative forretningsmodel.

På Strategikonferencen kan du også møde et hav af indlægsholdere, der alle har et relevant perspektiv og/eller personlig erfaring med strategi og navigation i en omskiftelig og krævende fremtid.