Den 6. februar 2018 offentliggjorde IC Group sit halvårsregnskab, som løftede sløret for en reducering i modevirksomhedens omsætning. Alligevel ser IC Group på at sælge sit største og mest performative brand.

I halvårsregnskabet for IC Group fremgår det, at nettoomsætningen hos Peak Performance i 1. halvår 2017/18 udgjorde 659 mio. kroner, sammenlignet med 615 mio. kroner i første halvår af 2016/17. Det svarer til en vækst på 7,2 procent.

Læs også:
IC Group: Et forventet fald i omsætning

Peak Performance-brandet bidrager med op mod halvdelen af IC Groups omsætning samt over halvdelen af driftsresultatet. Alligevel undersøger koncernen, om det største og bedst indtjenende brand skal have ny ejer. Det bekræfter den administrerende direktør hos IC Group Alexander Martensen-Larsen over for Børsen.

”Det ville da være mærkelig at sælge noget, der ikke performer så godt som man ved, at det faktisk kan,” udtaler administrerende direktør hos IC Group, Alexander Martensen-Larsen til Børsen.

Det er mere naturligt at undersøge, hvad man kan få for noget, der performer fuldstændigt, som det skal. Overvejelserne omkring salget har grobund i muligheden for, at accelerere brandets internationale strategi, fortsætter han.

Læs også: Peak performance skal måske have ny ejer

Hvis det ender med, at Peak Performance brandet bliver afhændet, vil det fjerne en markant del af koncernens samlede toplinje og indtjening, erkender den administrerende IC Group-direktør, som i samme omgang brygger på vækstplaner for koncernens øvrige brands.


Kilde: Trykt artikel i Børsen den 7. februar 2018.