Becksöndergaard og Magasin forsøger at skabe opmærksomhed omkring global oprydningsdag.

Den 21. september er det World Clean Up Day. I den forbindelse afholder Becksöndergaard, i samarbejde med Magasin, en event, der skal gøre de københavnske gader renere.

Becksöndergaard og Magasin håber, med eventen, at øge opmærksomheden på World Clean Up Day – og ydermere miljø og bæredygtighed generelt.

Om eventen siger Ida Edith Bruun Andersen, Marketing Manager hos Becksöndergaard:”World Clean Up Day handler om at gøre vores planet renere, skabe positive samarbejder og få os til at indse, at vi har mere brug for vores dyrebare planet, end den har brug for os. Selvom det, at samle skrald i Københavns gader, kan virke som en lille ting, så håber vi, at så mange som muligt vil slutte op om projektet, sammen med os og Magasin, den 20. og 21. september for at være en del af noget større og hjælpe med at gøre en forskel.”

World Clean Up Day har eksisteret i flere år. Sidste år deltog 17,8 mio. mennesker, fordelt over 158 lande, og mere end 88.500 tons skrald blev samlet ind.

Mere information om eventen kan findes her.