”Projektet repræsenterer en kollektiv ånd af modstandsdygtighed, kreativitet og samvær,” fortæller Soulland, der sammen med fire andre modebrands lancerer projektet ’Together’.
Alle er efterhånden mærket af coronasituationen. På trods af den påbegyndte genåbning, er det stadigvæk en ny virkelighed, man vågner op til. En virkelighed, hvor man skal vænne sig til at holde sammen hver for sig.
Det ønsker fem københavnske modebrands nu at sætte fokus ved at fremme en kollektiv ånd med projektet ’Together’. Det oplyser de i en pressemeddelelse.
”Coronasituationen har belyst et fælles værdisæt, som vi alle kan være med til at udvikle. Dette projekt repræsenterer en kollektiv ånd af modstandsdygtighed, kreativitet og samvær,” fortæller Soulland i pressemeddelelsen.
Det hele begyndte, da Brian Jensen, stifter af modebrandet Wood Wood, reagerede på coronasituationen ved at designe et grafisk look. Da han stod med det færdige design i hænderne, gik det op for ham, at det fortjente et højere formål. Derfor tog han fat i sine kammerater hos de københavnske modebrands Mads Nørgaard, Le Fix, Norse Projects og Soulland, der ud fra designet skabte projektet ’Together’.
’Together’ blev til en t-shirt med Brian Jensens grafiske design, der nu produceres i fem unikke farver, som hver repræsenterer de københavnske modebrands. Alle indtægter fra salget bliver doneret til Hus Forbi – en organisation, der støtter hjemløse i Danmark.
Le Fix, Norse Projects, Soulland og Wood Wood mødtes alle tilbage i slutningen af 90’erne gennem kunst, design og skateboarding. Mads Nørgaard etablerede sit brand og butik i 1986 og blev en stor støtte og samarbejdspartner for de andre fire brands, som udviklede sig markant i årene efter.