Herrebrandet Knowledgecotton Apparel udvider sin grønne profil med en lancering af bæredygtige shop-in-shops rundt om i verden.

Hos herrebrandet Knowledgecotton Apparel bliver bæredygtighed taget til nye højder, når brandet lancerer et nyt shop-in-shop koncept, hvor al inventar er genanvendeligt og udelukkende består af økologiske og bæredygtige materialer. Der er tænkt kreativt og innovativt. Alt sammen for at støtte op om brandets bæredygtige profil og for at skåne miljøet.

”Vi ønsker at gøre en forskel og bidrage til at gøre modeindustrien mere miljøvenlig ved hele tiden at sætte nye mål for vores indsats for bæredygtighed. Et naturligt led i det arbejde er et nyt shop-design, som reflekterer vores CSR-politik og -holdninger til at sætte et grønt ‘footprint’,” siger adm. direktør Mads Mørup fra Knowledgecotton Apparel i en pressemeddelelse.

Derfor kan man nu i både Paris, Stockholm, Helsinki og København finde Knowledgecotton Apparel skjorter hængende på FSC-certificerede træbøjler. De nye shop-in-shops er ligeledes udstyret med LED-pærer, som bruger et minimum af el samt gulvtæpper fremstillet af gamle fiskenet.

Shop-konceptet er udviklet af designfirmaet Markant Design, som skaber minimalistiske design i bæredygtige materialer. Alle Markant Designs materialer er CSR-godkendte, og firmaet har sørget for, at råvarer og produktionssteder lever op til kravene i de certificeringer, som Knowledgecotton Apparel har valgt at følge.

De forskellige shop-in-shop koncepter er timet med at starte op til de internationale modemesser i august.