Det danske modebrand Britt Sisseck brugte det meste af efteråret 2018 på at søge investorer og kapital til virksomheden. Det er lykkedes, og brandet er nu klar til at påbegynde sin internationale vækstrejse.
Det snart fem år gamle modebrand Britt Sisseck, der er kendt for sit stærke skjortedesign, har siden efteråret 2018 søgt efter investorer til virksomheden.
Brandet og designeren med samme navn, Britt Sisseck, har nu fået en millioninvestering fra anonyme investorer og crowdfunding, og den indskudte kapital skal bruges til at implementere en ny international vækststrategi.
I den forbindelse har Britt Sisseck ansat den strategiske brandrådgiver Manou Messmann, som vil få ansvaret for online og offline vækst. Manou Messmann siger i en pressemeddelelse, at hun ser frem til at blive en del af Britt Sisseck og glæder sig til at arbejde med implementeringen af den nye vækststrategi:
”Britt Sisseck er et af de få brands, der har et potentiale udover det sædvanlige. Først og fremmest er selve produktet fantastisk, men også konceptet er genialt. I en tid hvor forbrugerne bliver mere og mere bevidste omkring kvalitet, giver et brand som Britt Sisseck ufattelig god mening. Brandet kan anvendes på tværs af både alder og sæsoner – og det er helt unikt og giver brandet et stærkt vækstpotentiale – også internationalt.”
Ledelsen hos Britt Sisseck har udarbejdet konkrete fokusområder i vækststrategien, som skal implementeres henover de næste tre år. De væsentligste fokusområder vil være inden for digital marketing, optimering af e-commerce og en skærpelse af den visuelle dna – områder, der skal skabe grobund for vækst i verdens største modebyer.
Britt Sisseck glæder sig ligesom Manou Messmann til samarbejdet.
”Jeg glæder mig meget til at påbegynde samarbejdet med Manou, og jeg er sikker på at med Manou og de nye investorer ombord, så er vi klar til at starte den nye vækstrejse for Britt Sisseck,” siger hun afslutteligt.