“Corona har desværre været hård ved os,” lyder det fra stifteren, der har måtte sadle om og oprette et nyt selskab for at sikre driften af modebrandet. 

Det har siden foråret 2020 været en kendsgerning, at Covid-19 vil få flere butikker og virksomheder til at lukke i. Det er nu realiteten for Marie Schulz Kjær, der har måtte lade virksomheden bag modebrandet Schulz by Crowd, Shultz Crowd ApS, gå konkurs.

“Jeg har indsendt egenbegæring af gamle Schulz by Crowd, som nu er taget under konkursbehandling,” forklarer Marie Schulz Kjær til TØJ, der fortsætter:

“Årsagen er svigtende butikssalg grundet corona og de desværre lange udsigter, der er, til at der igen kommer gang i Nyhavn, hvor vi åbnede vores første brandstore i januar 2020. Corona har desværre været hård ved os – også for mange af mine forhandlere, og udsigterne til at tingene igen bliver normale, samt til at den investering, der var gjort i vores brandstore, ville bære frugt, er desværre meget langsigtet.”

Schulz by Crowd-eventyret er dog ikke helt forbi. Marie Schulz Kjær fortsætter driften af det bæredygtige modebrand i et nyt setup med et nyt firma, der er etableret i 2021.

“Jeg blev nødt til at sadle helt om og få nedbragt mine faste udgifter så hurtigt som muligt, hvis brandet skulle overleve. Jeg har derfor overdraget en række aktiver til et nyt selskab, så jeg kan nedskalere, men dog stadig fortsætte driften. Jeg kommer dog ikke til at nedskalere på mine bæredygtige ambitioner for brandet og arbejder stadig ud fra de samme værdier og mission – så der er stadig meget i støbeskeen for Schulz by Crowd,” fastslår Marie Schulz Kjær.

Det nye selskab går under navnet Schulz by Crowd ApS. Det senest offentliggjorte regnskab for virksomheden er fra 2019. Her landede virksomheden et underskud på -1,3 mio. kroner.

Foto: Schulz By Crowd