Nyt bæredygtigt modebrand på gaden

To kendte profiler fra den danske modebranche er gået sammen og har opstartet et nyt, cirkulært modebrand.

Det er de to erfarne branchepersoner Henrik Spandet og Majbritt Waidemann, der sammen har oprettet en modevirksomhed.

Den 15. april lancerer de et nyt modebrand med navnet Walk on Moons. Brandet vil være baseret på cirkulær økonomi og vil skille sig lidt ud i forhold til andre brands, der er på markedet.

Walk on Moons vil nemlig ikke først designe sine styles og dermed bestemme materialer. De vil derimod lade materialet bestemme. De vil kigge på, hvilke genbrugte og genanvendelige materialer der er tilgængelige og dermed se på hvilke produktionsprocesser, der er mulige. Først herefter vil de designe.

Brandet vil skabe kollektioner uden kortvarige trends og på tværs af de sædvanlige sæsoner.

Majbritt Weidemann var medstifter af Style Counsel, og hun har primært fokuseret sin karriere inden for branding og konceptudvikling hos blandt andet Dyhr Hagen. Derudover er hun også stifter og designer hos børnebrandet New Generels, der på kort tid opnåede international anerkendelse gennem en bæredygtig designidentitet.

Den anden partner i den nye virksomhed, Henrik Spandet, har international salgs- og ledelseserfaring som direktør hos store modevirksomheder som Birger Christensen, Stella Nova og Baum und Pherdgarten. Derudover underviser han på CBS og er managementkonsulent i virksomheden Spandet And Partners, hvis hovedfokus er mode og livsstil.