Designeren Line Markvardsen lancerer et nyt brand i eget navn. Brandet vil have fokus på kvalitet, kreativitet, holdbarhed og vil aldrig være på udsalg.

Modedesigneren Line Markvardsen opretter sit eget modebrand, der vil gå under designerens eget navn. Det offentliggør Line Markvardsen i en pressemeddelelse.

Det nye brand vil have fokus på fire områder; kvalitet og bæredygtighed, samarbejde med dygtige og anstændige leverandører, udelukkende onlinesalg af eksklusiv kollektion, og så vil kollektionerne aldrig være på udsalg.

Om kvaliteten siger Line Markvardsen, at den nye kollektion vil være lavet af ren silke, ny uld og bomuld. Bæredygtigheden vil være i fokus gennem anvendelsesgraden og med et design, der ikke vil være årstidsbestemt. Det vil sige, at hele kollektionen vil kunne bruges i alle årets sæsoner, og hver kollektion vil supplere den foregående således, at man kan have en vedvarende garderobe med enkelte supplerende køb fra brandet. Brandets tilgang til sine kollektioner hænger også sammen med Line Markvardsens modstand mod udsalg.

”Jeg tror ikke på udsalg. Udsalg forringer lynhurtigt kundens opfattelse af produktet. Som forbruger bombarderes vi med udsalg og tilbud i ét væk og får hele tiden følelsen af at blive snydt, når det man køber i dag, er nedsat i morgen,” forklarer Line Markvardsen.

Brandet vil udelukkende forhandle sine kollektioner online. Dette skyldes, at Line Markvardsen føler, at hun på den måde bedst muligt kan nå ud til hele verden og tale direkte til sine kunder i stedet for at skulle gennem retail, hvor hun ikke selv er herre over, hvordan hendes produkt udstilles og sælges.

Tidligere har Line Markvardsen stået bag brands som Epoque og Edith & Ella.