Nyt skobrand stormer frem

Det nye danske skobrand Vinny’s melder på mindre end tre uger udsolgt fra sit varelager. ”Vi ønsker at få mænd til at tage dem selv en lille smule mere højtideligt,” udtaler indehaveren.

Efter mindre end tre uger på markedet har det nye skorbrand Vinny’s meldt ud, at virksomhedens varelager med 200 par Penny loafers er tomt. Det oplyser indehaver Virgil Nicholas i en mail til TØJ.

”Kommercielt vil vi gerne have, at mænd finder plads til læder og håndværk ved siden af deres mange gummi- og tennissko. Vi ønsker at få mænd til at tage dem selv en lille smule mere højtideligt, uden at det skal være selvfedt; men hvis kvinder kan gå i hæle dagligt, bør vi også stramme os selv en smule mere an,” udtaler Virgil Nicholas.

 

Drømmer om en god modeorganisation

Skobrandet Vinny’s er opkaldt efter kælenavnet til indehaverens søn, Vincent-Laurents, og Virgil Nicholas har store forhåbninger til sit brand.

”Jeg har en drøm om, at bygge en sund, men også oprigtigt god modeorganisation. Dem er der overraskende nok for få af. Jeg har oplevet rigtig gode og rigtig dårlige virksomheder, men jeg synes, at det er trist og synd, at spændet skal være så stort i en branche, hvor så mange talenter går tabt eller går itu, fordi de bliver overset eller bliver mødt med uretfærdige vilkår,” udtaler Virgil Nicholas og fortsætter:

”Der er langt dertil, men ambitionen er ultimativt, at Vinny’s skal blive en af de virksomheder i modebranchen, der dagligt, og ikke bare til to firmafester om året, tager hånd om de vigtigste ambassadører en virksomhed har, nemlig dets ansatte.”

Foruden på Vinny’s hjemmeside forhandles skoene hos modebutikkerne Stoy, Harresøe og Dr. Adams, der stadig har nogle af skoene til salg.