Børnetøjsbrandet Molo og det skaterinspirerede modebrand Vans teamer op og skaber en unik sko- og tøjkollektion til børn.
Børnebrandet Molo og skaterbrandet Vans har indgået et samarbejde, hvor de fejrer passionen for unikke børnedesign med karakter.
Samarbejdet byder på en sko- og tøjkollektion bestående af fire par velkendte Vans-klassikere og 18 forskellige stykker tøj. Begge dele henvender sig til både drenge og piger, og er designet i de samme fire prints fra Molos kreative univers.
Mogens Jepsen, der er CEO og grundlægger af Molo, er glad for samarbejdet og mener, at samarbejdet mellem børnebrandet og Vans er faldet helt naturligt.
”Da vi fik muligheden for at indgå i dette samarbejde med Vans og designe det visuelle udtryk på den ikoniske sko, var det et oplagt match. Begge brands har en rå og urban identitet og en stærk synergi mellem æstetik og målgruppe, hvilket har gjort samarbejdet til en naturlig proces. Vi har været i stand til at få vores budskab ud internationalt, da vi benytter mange af de samme distributionskanaler. Det har været en spændende mulighed at understøtte vores brandidentitet med Vans-sko, og vi har også designet en capsule kollektion af matchende tøj, der giver mulighed for at fuldføre looket,” udtaler Mogens Jepsen til TØJ.
Samarbejdet bliver offentliggjort i marts 2019. Kollektionerne vil være tilgængelige i toddler- og kids-størrelser i udvalgte Molo-butikker, hos butikker der fører de to brands og på begge brands’ webshops.