Et møde til et velgørenhedsarrangement blev startskuddet til sportsbrandet, som netop er blevet lanceret.
“Forestil dig, at du tager cirka 30 plastikflasker fra havet, laver dem om til en hættetrøje, og tager den på. Vi redder måske ikke verden, men vi ville da gå i den rigtige retning.”
Det var en del af den snak, som tv-vært og mediepersonlighed Sarah Grünewald og håndspiller Hans Lindberg havde under et tilfældigt møde til et velgørenhedsarrangement sidste år. Snakken endte med en aftale om at lægge en forretningsplan for sportsbrandet Re Do, som de nu har lanceret sammen.
Bæredygtigt sportstøj for alle
Visionen for Re Do er klar: Der skal være bæredygtigt kvalitetssportstøj til alle. Alle styles er produceret af plastikflasker fundet i havet, der laves til genanvendeligt polyester og bomuld.
“Vi bestræber os på at lave tøj, hvor de fleste af vores styles er lavet med helt op til 95 procent genanvendeligt plastik,” oplyser brandet.
Kollektionen indeholder sportstøj, herunder både tights, t-shirts, sport-bh, jakker, shorts og sweatsuits – til både mænd og kvinder.
Modehus med i ejerkredsen
Som medejer af Re Do er også modehuset Style Wise Nordic, der blandt andet har Chris Beierholm i spidsen.
Style Wise Nordic er en platform, der ejer og distribuerer i alt seks modebrands, herunder eksempelvis Stella Nova og Kelme. Nu er Re Do altså også en del af Style Wise Nordic-universet.
Foto: Re Do