Det bæredygtige børnebrand Serendipity Organics udstiller ikke kun med baby- og børnetøj på den kommende udgave af CIFF Youth. Besøgende kan også se frem til en fotoudstilling, som viser virksomhedens transparens.

Når CIFF Youth slår dørene op, bliver det med det bæredygtige børnetøjsmærke Serendipity Organics blandt udstillerne i baby- og børnetøjsområdet.

Børnebrandet er i sin AW 20/21-kollektion særligt inspireret af den vilde og magiske skov, hvilket kommer til udtryk gennem kollektionens gyldne, grønne og rødlige farver. Kollektions mange design er udviklet med tanke på bevægelse og den frie leg i skoven, mens materialerne er bæredygtige, GOTS-certificerede og produceret med respekt for naturen, mennesket og miljøet. Men hvad betyder sidstnævnte helt præcist?

Det forsøger Serendipity Organics at belyse ved at lave en ekstraordinær fotoudstilling under messedagene, ’Our Natural Way’, som viser virksomhedens produktionsproces – lige fra økologisk bomuldsdyrkning og tekstilproduktion til arbejdsforholdene i Bolivia, hvor virksomheden får produceret sine strikvarer.

”Vi udstiller en række fotografier og en fortælling på CIFF Youth. Det skal give en indsigt i, hvordan vi producerer bæredygtigt, og hvorfor det betyder så meget for dig, vores producenter og vores miljø,” lyder det fra børnebrandet i en pressemeddelelse.

Når CIFF Youth slår dørene op den 29. til den 31. januar 2020 kan man finde Serendipity Organics på stand nr. 062.