Kort tid efter lanceringen af Shaping New Tomorrows første kollektion til kvinder, er de nu klar til den videre udvikling af kvindeuniverset.
Med en popup-butik kun til kvinder genindtager det nordjyske modebrand nu sin gamle butik i Pilestræde i København. Det sker kun en måned efter, at den hurtigt voksende virksomhed slog dørene op til sin nye, store flagskibsbutik på Købmagergade. Netop den flytning har skabt en oplagt mulighed for, at det voksende univers af kvindetøj, som man i flere år har arbejdet på, nu får sine helt egne rammer i Pilestræde, forklarer Christoffer Bak, produktions- og udviklingsdirektør i Shaping New Tomorrow:
”Da vi i december lancerede Womens Pants var det hele tiden meningen, at vi gradvist ville introducere nye styles og kollektioner til kvinder. Nu er vi klar med nye kollektioner, som vi præsenterer separat i butikken i Pilestræde. Butikken kommer til at have både bukser, T-shirts, skjorter og blazere. Og dele af produkterne til kvinder vil alene findes i den fysisk butik og ikke i vores onlineshop,” siger han i en pressemeddelelse.
Popup-butikken for kvinder åbner den 28. april klokken 10. Planen er, at den cirka 100 m2 store butik holder åbent hele sommeren med mulighed for, at levetiden kan forlænges.
”Med kvindebutikken tester vi nu i en længere periode interessen for både den fysiske indkøbsoplevelse, vi tilbyder, og de nye kvindekollektioner,” siger han.
For kvinderne og med kvinderne
For Shaping New Tomorrow har de fysiske butikker altid været vigtige for at forstå kunderne og derved konstant udvikle produkterne. Og her er feedback fra butikkerne helt essentiel. Det samme skal gøre sig gældende i den nye kvindebutik.
”Vores tilgang til popup-butikken for kvinder er helt i tråd med den tilgang, vi har i alle vores butikker. Vi udvikler konstant på vores produkter, og det er med udgangspunkt i den dialog og feedback, der helt naturligt opstår i de fysiske butikker, når du taler med kunderne og interesserer dig for, hvad de oplever med vores produkter,” forklarer han og fortsætter:
”Samtidig kan vi i de fysiske butikker en-til-en sikre, at hver kunde går ud ad døren med en god indkøbsoplevelse. Så selv om mange i dag handler online, kan vi se, at det fortsat er populært at komme ud i butikkerne, mærke vores produkter og få sparring på, hvilke styles og størrelser, der sidder bedst”.
Kvindekollektioner fra Shaping New Tomorrow indgår i et separat univers for kvinder døbt, Women of Tomorrow. Arbejdet med at udvikle de første kollektioner, der blandt andet anvender virksomhedens egenudviklede, genanvendte materialer, har stået på i mere end to år. Bag kollektionerne står blandt andet et hold af fire kvindelige designere, der har udbygget produktionsteamet med de kompetencer, der var nødvendige for at udvikle tøjuniverset for kvinder.
”Kvinderne har taget godt imod vores første lancering af Womens Pants. Faktisk oplever vi sammen effekt, som i den tidlige fase med herretøjet, hvor genkøbsraten er meget høj. Så vi har ret hurtigt formået også at få loyale, kvindelige kunder,” siger Christoffer Bak.
Foto: Shaping New Tomorrow