Skobrandet Arkk Copenhagen kan nu også kalde sig for et modebrand. Arkk Copenhagen lancerer nemlig tøjprodukter, der passer til brandets sneakers.

Det Københavnerbaserede sko- og nu også modebrand Arkk Copenhagen lancerer torsdag den 13. juni 2019 en unisex tøjkollektion.

Tøjkollektionen består i første omgang af et begrænset oplag af t-shirts, hoodies og shorts i farver, der passer til både eksisterende og kommende sneakerskollektioner. Senere på sommeren vil Arkk Copenhagen også lancere både sokker og kasketter.

Det er stadigvæk sneakers, der er omdrejningspunktet hos brandet. Men lanceringen af tøjprodukter vil give kunderne mulighed for at iklæde sig samme kvalitet, æstetik og detaljegrad, som brandet ellers er kendt for fra sine sneakers.

Kunderne kan dog ikke se frem til hele kollektioner fra sko- og nu også modebrandet.

”Det er nogle alsidige, simple produkter i gode farver og kvaliteter, der kan bruges til flere forskellige sæt tøj. Vi er, og vil altid være, et sneakerbrand, hvor disse tøjprodukter er et add-on. Derfor er det ikke planen, at der kommer en hel kollektion, men derimod produkter, vi mener, er rigtige på de tidspunkter, som, vi mener, er de rigtige. Ingen sæsoner, ingen ’temaer’. Bare lækre produkter man har lyst til at købe i flere farver,” udtaler Thomas Refdahl, der er medstifter og adm. direktør hos Arkk Copenhagen til TØJ.

Tidspunktet for lanceringen er da også valgt med omhu.

”Vores kunder og forhandlere har i flere år efterspurgt tøj, og vi føler, at med de sneakers, vi lancerer, og den vækst, vi oplever i dag, er det nu endelig blevet det rigtige tidspunkt at forfølge dette,” fortæller Thomas Refdahl i en pressemeddelelse og fortsætter:

”Ligesom med vores sneakers, er vi meget opmærksomme på tidspunktet for produktlanceringen. Vi skaber lette, åndbare sneakers om sommeren og mere holdbare og vandtætte sneakers om vinteren. Vi har derfor ligeledes lagt stor vægt på timingen: Vores t-shirts er relativt lette, for ikke at være for varme til sommeren, og vores hoodies er bløde og uforede, så de er perfekte til de kølige skandinaviske sommernætter.”

Både Thomas Refdahl og kompagnon, medstifter og kreativ direktør hos Arkk Copenhagen Kasper Høj Rasmussen, er glade for at kunne præsentere omverdenen for det nye kapital for det danske brand.

”Vi er glade for endelig at kunne lancere tøjet,” siger Thomas Refdahl.

Kasper Høj Rasmussen er enig og supplerer afslutningsvist:

”Det hele er forbundet med stor passion for os. Vi ønsker vores partnere og kunder skal vide, at Arkk Copenhagen aldrig kommer til at stå stille. Vi vil altid udfordre os selv. Vi vil have, at folk skal vide, at vi kun lige er begyndt.

Produkterne vil være tilgængelige på brandets egen hjemmeside og egne fysiske butikker i København fra torsdag den 13. juni 2019 klokken 10.00.