Efter et dramatisk exit fra Løvens Hule lykkedes det alligevel den unge smykkevirksomhed at lande en investering. Det skal være med til at sikre brandets perlesmykker en langt større udbredelse på det danske marked.
På to år har iværksætterne Camilla-Julie Skov Hansen og Trine Damborg skabt en spirende smykkevirksomhed, hvor de skaber smykker af ægte ferskvandsperler, som de selv importerer. Perlerne bliver omsat til halskæder, øreringe og armbånd, der designes og produceres af Sorelle Jewellery på værkstedet i Danmark.
I det seneste afsnit af tv-programmet Løvens Hule kunne man opleve de to iværksættere, der dog – i første omgang – måtte forlade lokalet uden en investering. Ikke desto mindre endte programmet lidt dramatisk med en investering fra Jacob Risgaard, der lagde 100.000 kroner for 10 procent af virksomheden.
“Sorelle Jewellery bygger på ægte personlighed, et kæmpe drive og en passion, som skinner så tydeligt igennem i stifterne og ikke mindst deres produkter. Det er indimellem langt vigtigere end at kunne fremvise en kæmpe omsætning, og det søsterlignende forhold, som Camilla-Julie og Trine har sammen både privat og professionelt, kunne jeg alligevel ikke stå for. De har kæmpet på så mange planer og fortjener fuldt ud at få en investor med ombord, som kan bidrage til at øge væksten,” siger Jacob Risgaard, serieinvestor og medstifter af Coolshop, i en pressemeddelelse.
Kampen, som Jacob Risgaard henviser til, har at gøre med Camilla-Julie Skov Hansens bearbejdning af angst. Og perlernes betydning for hende som en meditativ vej ud af sin mentale bagage.
“Jeg har brugt det at skabe smykker som en stille og rolig bearbejdning af den angst, som jeg i en periode af mit liv stod midt i. Jeg er superglad for, at Jacob Risgaard endte med at skabe lidt drama og alligevel ikke kunne modstå fristelsen til at hoppe med på vores rejse, som jo først lige er begyndt. Den tillid vil vi gøre alt for at vise ham, at vi kan løfte,” fortæller Camilla-Julie Skov Hansen, der sammen med sin forretningspartner Trine Damborg nu ser en drøm gå i opfyldelse:
“Vi har kæmpet nat og dag for at nå hertil, og vores virksomhed har så meget potentiale. Det krævede lige lidt ekstra at få Jacob med ombord, men vi er kisteglade, og nu skal vi for alvor i gang med at opbygge markedet omkring vores smykker,” kommenterer Trine Damborg.
Sorelle Jewellery har et mål om at nå en omsætning på 10 mio. kroner i 2024, hvor antallet af forhandlere efter planen skal være steget til godt 30 fra de nuværende syv.
Foto: Camilla-Julie Skov Hansen (tv), Jacob Risgaard og Trine Damborg.